1968: Studenteroprør og undervisningsrevolution

Af: Finn Hansson
50,00 kr
På lager
ISBN
9788778675125
Alle steder i det danske uddannelsessystem arbejder man i dag med gruppearbejde og projekter. Denne pædagogiske model har efter fem årtier vist sig at være ganske sejlivet. 

Men hvordan opstod den egentlig? Hvor kom den fra? Og hvorfor blev den så udbredt?  

1968: Studenteroprør og undervisningsrevolution giver et detaljeret indblik i en af studenteroprørets centrale sejre, nemlig opgøret med den traditionelle universitetsundervisning. En sejr, som ikke først og fremmest var resultatet af ølkassetaler og spektakulære aktioner, men snarere de studerendes arbejde med at omforme de radikale paroler til nye studieordninger, eksamensbestemmelser og pensumlister. 

Med afsæt i sine egne erfaringer fra sociologistudiet i årene 1968-19175 viser Finn Hansson, hvordan det lykkedes de studerende at indføre en helt ny universitetspædagogik. 

Bogen er dog ikke blot et bidrag til universitetshistorien. Den rejser også aktuelle spørgsmål om, hvilke deltagerforudsætninger det projekt- og problembaserede gruppearbejde har i dag, hvor de studerende er underlagt en stadig strammere styring af studietiden.
Specifikationer
Forfatter Finn Hansson
Forlag Samfundslitteratur
Indbinding Hæftet
Thema koder Samfundsvidenskabelig idéhistorie, Uddannelseshistorie
Varegruppe Politik, Debat
Ekspedition DBK
Udgivelsesdato 30. okt. 2018
Sideantal 117
Bredde 150
Højde 212
Dybde 9
Vægt 200
Første udgave 2018
Oplagsdato 30. okt. 2018
Oplag 1
Udgave 1
ISBN-13 9788778675125
ISBN-10 877867512X
EAN 9788778675125
Sprog dan
Orignalsprog dan
Illustreret i farver/sh Nej
Copyright © 2013-present Magento, Inc. All rights reserved.