20 Designprincipper

Af: Ian Wisler-Poulsen
220,00 kr
På lager
ISBN
9788799993918

At designe handler typisk om at formgive og organisere elementer. Om det er design af et logo, et visitkort, en brugergrænseflade til et website eller en applikation, er det afgørende, at brugeren forstår delelementernes betydning og deres indbyrdes relation: Nogle elementer er vigtigere end andre, nogle elementer hører sammen, og andre elementer skal ses i en bestemt rækkefølge. Ved at følge principperne i denne bog bliver designeren i højere grad i stand til at udforme et design, som brugeren intuitivt forstår.

Bogen gennemgår 20 designprincipper. Hvert princip bliver forklaret på en side, og herefter er der 2-8 sider med visuelle eksempler og supplerende tekst for det pågældende designprincip. Af designprincipper kan nævnes: Nærhed, ensartethed, genkendelighed, grupper, figurdannelse, kontrast, lukkethed og enkelhed.

Bogen henvender sig primært til multimediedesignere og grafiske designere, men den kan anvendes af alle, som beskæftiger sig med visuel kommunikation, usability eller design af brugergrænseflader.

Specifikationer
Undertitel Til brug i grafisk design, multimediedesign, interaktionsdesign, webdesign, usability og visuel kommunikation
Forfatter Ian Wisler-Poulsen
Forlag Wisler
Indbinding Paperback
Thema koder Arkitektur
Varegruppe Arkitektur & Design
Ekspedition DBK
Udgivelsesdato 1. jul. 2017
Sideantal 144
Bredde 172
Højde 240
Dybde 10
Vægt 369
Første udgave 2012
Oplagsdato 1. jul. 2017
Oplag 1
Udgave 2
Serie 2. udgave, 1. oplag
ISBN-13 9788799993918
ISBN-10 8799993910
EAN 9788799993918
Sprog dan
Orignalsprog dan
Foreword Author Henrik Birkvig
Omslagsgrafiker Ian Wisler-Poulsen
Omslagsillustrator Ian Wisler-Poulsen
Illustreret i farver/sh Nej
Photographer Ian Wisler-Poulsen
Copyright © 2013-present Magento, Inc. All rights reserved.