Det selskabelige samfund
158,75 kr
Udsolgt. Fås i anden udgave.
ISBN
9788759311004
Det selskabelige samfund viser, hvordan de nære relationer mellem børn, voksne, venner, kærester og kolleger påvirkes af de nye medier. Med de mobile teknologier er mennesker altid i kontakt med hinanden, og med de interaktive muligheder kan de manipulere samværet efter eget forgodtbefindende og være i selskab med flere på en gang. Bogen demonstrerer, hvordan samfundets store institutioner som politik, kongehus og religion mærkes af medierne: politikere skal ikke længere holde tale, men samtale, de kongelige er nu som andre popstjerner henvist til at leve på mediernes nåde, og mens kirkerne står tomme, er medierne fulde af overtro og magiske oplevelser.
Undertitel | essays om medier mellem mennesker |
---|---|
Forfatter | Stig Hjarvard |
Forlag | Samfundslitteratur |
Thema koder | Samfund og kultur: generelt |
Varegruppe | Politik, Debat |
Ekspedition | SL |
Udgivelsesdato | 10. dec. 2003 |
Sideantal | 153 |
Bredde | 156 |
Højde | 225 |
Dybde | 11 |
Vægt | 277 |
Første udgave | 2003 |
Oplagsdato | 5. jan. 1 |
Oplag | 1 |
Udgave | 1 |
ISBN-13 | 9788759311004 |
ISBN-10 | 8759311002 |
EAN | 9788759311004 |
Sprog | Dansk |
Orignalsprog | Sproget kan ikke bestemmes |
Illustreret i farver/sh | Nej |