Pædagogers faglighed i skolen
75,00 kr
På lager
ISBN
9788759334072
At være pædagog i skolen er en kompleks opgave. I nogle sammenhænge kalder skolens praksis eksempelvis på en pædagog, der skal understøtte et roligt læringsmiljø, så der kan skabes fokus på lærerens undervisning, og i andre sammenhænge efterspørges en pædagog, der er med til at planlægge, afholde og evaluere undervisning.
Denne bog undersøger, hvordan pædagogers faglighed i skolen beskrives i aktuel litteratur om pædagoger i skolen, og hvordan disse beskrivelser virker tilbage på skolens praksis. Bogen viser herigennem, hvordan pædagogers praksis i skolen er udspændt imellem forskellige forventninger til og forestillinger om deres faglighed. Disse udspændtheder er ikke bare er udfordrende, men også undertiden uforenelige. Og for pædagoger i skolen betyder det, at de må vælge til og fra, eller skifte, mellem forskellige måder at være pædagog i skolen på, hvilket sætter særlige betingelser for udviklingen af en faglighed.
Bogen er et bidrag til det fortsatte arbejde med at undersøge, vedligeholde og udvikle pædagogers faglighed i skolen, og den tilbyder nye spørgsmål til kollektive handlestrategier og refleksion.
Undertitel | udspændtheder i litteratur og praksis |
---|---|
Forfatter | Sofie Sauzet |
Forlag | Samfundslitteratur |
Indbinding | Paperback |
Thema koder | Uddannelse. Pædagogik |
Varegruppe | Skole- og lærebøger, div. |
Ekspedition | DBK |
Udgivelsesdato | 16. sep. 2019 |
Sideantal | 150 |
Bredde | 157 |
Højde | 231 |
Dybde | 13 |
Vægt | 319 |
Første udgave | 0 |
Oplagsdato | 16. sep. 2019 |
Oplag | 1 |
Udgave | 1 |
ISBN-13 | 9788759334072 |
ISBN-10 | 875933407X |
EAN | 9788759334072 |
Sprog | dan |
Orignalsprog | dan |
Illustreret i farver/sh | Nej |