Pædagogers faglighed i skolen
75,00 kr
På lager
ISBN
9788759334072
At være pædagog i skolen er en kompleks opgave. I nogle sammenhænge kalder skolens praksis eksempelvis på en pædagog, der skal understøtte et roligt læringsmiljø, så der kan skabes fokus på lærerens undervisning, og i andre sammenhænge efterspørges en pædagog, der er med til at planlægge, afholde og evaluere undervisning.
Denne bog undersøger, hvordan pædagogers faglighed i skolen beskrives i aktuel litteratur om pædagoger i skolen, og hvordan disse beskrivelser virker tilbage på skolens praksis. Bogen viser herigennem, hvordan pædagogers praksis i skolen er udspændt imellem forskellige forventninger til og forestillinger om deres faglighed. Disse udspændtheder er ikke bare er udfordrende, men også undertiden uforenelige. Og for pædagoger i skolen betyder det, at de må vælge til og fra, eller skifte, mellem forskellige måder at være pædagog i skolen på, hvilket sætter særlige betingelser for udviklingen af en faglighed.
Bogen er et bidrag til det fortsatte arbejde med at undersøge, vedligeholde og udvikle pædagogers faglighed i skolen, og den tilbyder nye spørgsmål til kollektive handlestrategier og refleksion.
| Undertitel | udspændtheder i litteratur og praksis |
|---|---|
| Forfatter | Sofie Sauzet |
| Forlag | Samfundslitteratur |
| Indbinding | Paperback |
| Thema koder | Uddannelse. Pædagogik |
| Varegruppe | Skole- og lærebøger, div. |
| Ekspedition | DBK |
| Udgivelsesdato | 16. sep. 2019 |
| Sideantal | 150 |
| Bredde | 157 |
| Højde | 231 |
| Dybde | 13 |
| Vægt | 319 |
| Første udgave | 0 |
| Oplagsdato | 16. sep. 2019 |
| Oplag | 1 |
| Udgave | 1 |
| ISBN-13 | 9788759334072 |
| ISBN-10 | 875933407X |
| EAN | 9788759334072 |
| Sprog | dan |
| Orignalsprog | dan |
| Illustreret i farver/sh | Nej |





