Kultur på arbejde
280,00 kr
På lager
ISBN
9788761667939
Kultur på arbejde behandler krydsfeltet mellem kulturforståelse og forretningsverdenen. Det er et felt, som traditionelt har været en del af undervisningen i kulturforståelse på hhx, og som en del elever arbejder videre med i forbindelse med SRP.
Kultur på arbejde præsenterer en bred og samtidig kritisk tilgang til kulturforståelse og merkantilkultur. På den ene side inddrages gængse teoretikere og deres analysemodeller, og samtidig bliver eleverne udfordret med et bredere spektrum af perspektiver og teorier omkring kultur, identitet og forretningsførelse.
Bogen indeholder blandt andet:
- En introduktion til grundlæggende kulturteori og metodiske tilgange til at undersøge og analysere kultur.
- Grundige, brugerorienterede og kritiske gennemgange af populære og hyppigt anvendte modeller og begrebsapparater til analyse af interkulturel kommunikation og forretningsførelse.
- Gennemgang af en række andre merkantilkulturelle emneområder, med fokus på grundlæggende problematikker og begreber, samt på analysemodeller og metoder, og læseren kan foretage sine egne kulturundersøgelser
Undertitel | kulturforståelse og merkantil kultur |
---|---|
Forfatter | Kasper Asklund |
Forlag | Systime |
Indbinding | Hæftet |
Thema koder | For gymnasiale uddannelser, For HHX, Undervisningsmidler: samfundsfag |
Varegruppe | Skole- og lærebøger, div. |
Ekspedition | DBK |
Udgivelsesdato | 12. jun. 2014 |
Sideantal | 180 |
Bredde | 172 |
Højde | 241 |
Dybde | 15 |
Vægt | 414 |
Første udgave | 2014 |
Oplagsdato | 23. sep. 2016 |
Oplag | 2 |
Udgave | 1 |
ISBN-13 | 9788761667939 |
ISBN-10 | 8761667935 |
EAN | 9788761667939 |
Sprog | dan |
Orignalsprog | dan |
Illustreret i farver/sh | Nej |