Culture at work

Af: Kasper Asklund
290,00 kr
På lager
ISBN
9788761691934
Culture at work belyser grænsefeltet mellem kultur, samfund og forretningsverdenen i en globaliseret verden via ni teorikapitler og seks case-tekster samt tilhørende arbejdsspørgsmål og opgaver.

I bogens ni kapitler introduceres grundlæggende kulturteori og metode.

Herudover behandler udgivelsen en række emneområder mere dybdegående, fx:
  • interkulturel kommunikation
  • kultur og forbrugeradfærd
  • organisationskultur og nationalkultur
  • nation brands.
Der lægges vægt på grundige gennemgange af de behandlede emneområder og begreber, ligesom pointer løbende bliver forklaret ud fra konkrete eksempler.

Gennem hele bogen er der fokus på at præsentere metodiske og analytiske modeller og begrebsapparater, som den studerende kan benytte, når vedkommende skal undersøge kultur og forretningskultur på egen hånd. På grund af det praktiske sigte på kulturundersøgelser og kulturanalyser bliver analysemodellernes brug og begrænsninger løbende diskuteret og kritiseret, og der lægges vægt på, hvilke overvejelser man bør gøre sig, når man benytter dem i praksis.

Som et supplement til de ni kapitler indeholder bogen seks cases baseret på originale artikler fra engelsksprogede medier. Casene er udformet, så de kan benyttes til at træne de begrebsapparater, teorier og analysemodeller, som er gennemgået i kapitlerne.

Herudover er der i iBogen® Culture at Work adgang til yderligere cases.
Specifikationer
Undertitel business, society and culture
Forfatter Kasper Asklund
Forlag Systime
Indbinding Hæftet
Thema koder For gymnasiale uddannelser, For HHX, Undervisningsmidler: samfundsfag
Varegruppe Skole- og lærebøger, div.
Ekspedition DBK
Udgivelsesdato 26. jan. 2018
Sideantal 207
Første udgave 2017
Oplagsdato 26. jan. 2018
Oplag 1
Udgave 1
ISBN-13 9788761691934
ISBN-10 8761691933
EAN 9788761691934
Sprog eng
Orignalsprog dan
Illustreret i farver/sh Nej
Copyright © 2013-present Magento, Inc. All rights reserved.