Kunsten at integrere kunst i undervisningen
Alle børn, uanset alder, køn, geografisk og social baggrund, uanset om de er velfungerende eller udviklingshæmmede, alle trives under de samme vilkår for trivsel og lærer, hvis de trives godt. De udfordringer, vores samfund oplever, gør kreativitet og trivsel til grundlæggende behov, som vi ikke kan ignorere.
Denne bog henvender sig især til den kreative skole og dens modige forkæmpere i et fælles forsøg på fortsat at videreudvikle de eksisterende optimale elementer og finde nye kreative måder at imødekomme vores børns behov for læring, udvikling, tryghed og positivitet på.
Baggrunden for bogens syn på god undervisning er teoretisk og empirisk funderet. Formålet med denne bog er at inspirere de lærere, som mener, at kreativitet bør være et centralt indsatsområde i skolen, og at den kunstneriske kreativitet i høj grad kan bidrage til en mere kreativ og
reflekterende skole. Denne inspiration tilbydes både i form af beretninger om det store udbytte i integrationen af kunst i undervisningen, såsom positive emotioner og kognitiv intensitet, men også i form af konkrete anvendelige redskaber.
Undertitel | et praktisk-teoretisk bidrag til kreativ undervisning i folkeskolen |
---|---|
Forfatter | Tatiana Chemi |
Forlag | Aalborg Universitetsforlag |
Indbinding | Paperback |
Thema koder | Undervisningsfærdigheder og undervisningsmetoder |
Varegruppe | Samfund, div. |
Ekspedition | EXT |
Udgivelsesdato | 5. mar. 2012 |
Sideantal | 190 |
Bredde | 180 |
Højde | 235 |
Dybde | 15 |
Vægt | 518 |
Første udgave | 2012 |
Oplagsdato | 5. mar. 2012 |
Oplag | 2 |
Udgave | 1 |
ISBN-13 | 9788771120295 |
ISBN-10 | 8771120297 |
EAN | 9788771120295 |
Sprog | dan |
Orignalsprog | dan |
Illustreret i farver/sh | Nej |