Innovation og læring

50,00 kr
Desværre udsolgt fra forlaget.
ISBN
9788771120530
Innovation ses af mange som svaret på globaliseringens udfordringer. Skole- og gymnasielever skal lære at tænke og handle innovativt, og man forsøger at begrænse de offentlige udgifter ved at udvikle nye og mere fleksible organisations- og samarbejdsformer. Men hvad er innovation? Hvor kommer innovationsidealet fra, og hvilke spændinger og definitionskampe gemmer der sig bag innovationsdagsordenen? Er der forskel på innovation i offentlige og private organisationer? Hvordan skal man vægte musiskkreative udtryksformer og kritisk tænkning i forhold til iværksætteri og teknisk snilde? Hvordan kan man evaluere innovationskompetence? Innovation og læring tager disse spørgsmål op til debat. Bogen rummer analyser af forskellige innovationsforståelser, men undersøger også konkrete forsøg på at fremme innovation i uddannelse og organisationer. Den giver en oversigt over den aktuelle forskning på området og inspiration til at arbejde med innovation på en etisk og fagligt forsvarlig vis.

Bogens bidragsydere er: Peter Hobel, Karen Ingerslev, Dorthe Iversen, David Kergel, Søren Harnow Klausen, Steen Nepper Larsen, Luise Li Langergaard, Michael Paulsen og Margit Saltoftofte.
Specifikationer
Undertitel filosofiske og kritiske perspektiver
Forlag Aalborg Universitetsforlag
Indbinding Paperback
Thema koder Antologier: generelt, Erhvervsliv, virksomheder og ledelse, Undervisningsfærdigheder og undervisningsmetoder
Varegruppe Samfund, div.
Ekspedition EXT
Udgivelsesdato 1. okt. 2012
Sideantal 264
Bredde 165
Højde 235
Dybde 20
Vægt 497
Første udgave 2012
Oplagsdato 1. okt. 2012
Oplag 2
Udgave 1
Serie Filosofi og læring
ISBN-13 9788771120530
ISBN-10 877112053X
EAN 9788771120530
Sprog dan
Orignalsprog dan
Illustreret i farver/sh Nej
Copyright © 2013-present Magento, Inc. All rights reserved.