Virksomhedernes sociale ansvar

Af: Thomas Bredgaard
50,00 kr
På lager
ISBN
9788771121346
Den offentlige politik om virksomhedernes sociale ansvar bliver ofte overset i den intense debat og overvældende litteratur om relationerne mellem virksomheder og samfundet. Danmark er imidlertid et af de første lande i verden der fik en politik om virksomhedernes sociale ansvar. Denne politik har nu eksisteret i mere end to årtier og forandret sig ganske markant i forløbet. Der er sket et skifte fra en særlig dansk forståelse af socialt ansvar som et ansvar for ´marginal´ arbejdskraft på kanten af eller udenfor arbejdsmarkedet til en bred international forståelse af socialt ansvar som et samfundsansvar, der skal bidrage til at styrke virksomhedernes internationale konkurrenceevne. Bogen handler om hvordan og hvorfor dette skifte i den offentlige politik har fundet sted og undersøger, hvordan det er muligt at studere gradvis politisk forandring.
Specifikationer
Undertitel et studie i politisk forandring
Forfatter Thomas Bredgaard
Forlag Aalborg Universitetsforlag
Indbinding Paperback
Thema koder Arbejdsmarkedsøkonomi
Varegruppe Samfund, div.
Ekspedition EXT
Udgivelsesdato 8. maj 2014
Sideantal 158
Bredde 167
Højde 235
Dybde 13
Vægt 340
Første udgave 2014
Oplagsdato 8. maj 2014
Oplag 1
Udgave 1
Serie Arbejdsliv, social- og arbejdsmarkedspolitik
ISBN-13 9788771121346
ISBN-10 877112134X
EAN 9788771121346
Sprog dan
Orignalsprog dan
Omslagsgrafiker Anja Lykkegaard
Illustreret i farver/sh Nej
Copyright © 2013-present Magento, Inc. All rights reserved.