Jobcentre og klemte kvalifikationer

Af: Kelvin Baadsgaard, Henning Jørgensen, Iben Nørup, Søren Peter Olesen
50,00 kr
Desværre udsolgt fra forlaget.
ISBN
9788771121407
Denne bog retter søgelyset mod et noget overset problem for beskæftigelsespolitikken, nemlig de formodet fagprofessionelle i systemet, deres praksis og forudsætninger for en god indsats på arbejdsmarkedet. Det er i praksisfeltet – kommunale jobcentre, ledere og ansatte – at man skal finde ud af, hvordan beskæftigelsesarbejdet med de ledige og især såkaldt ´svagere´ grupper og sygemeldte er programmeret, bemandet og udført. Det er også påkrævet, for at kunne tolke behov for aktuel og fremtidig kvalificering til arbejde i systemet.

Bogen handler om relevansen af denne opgave, om muligheder og faldgruber i arbejdet, og hvordan de ansatte i jobcentrene selv ser på opgaver og kvalifikationer. Der er både en analysedel og en resultatdel. Samtidig kan flere myter, der er udbredte omkring indsatsen i beskæftigelsessystemet, punkteres - herunder f.eks. om det entydigt positive i social inklusion, om ensidig og ens kontrol- og sanktionspraksis og om, at det kun er socialrådgivere, der udfører arbejdet med de ´svage´ ledige og sygemeldte.

Resultatdelen bygger på en landsdækkende spørgeskemaundersøgelse blandt medarbejdere i jobcentrene. Dermed fremlægges ny viden om jobcentrene og de ansattes uddannelsesbaggrunde, arbejdsfunktioner, arbejdsmåder og oplevede kvalificeringsbehov.
Specifikationer
Forfatter Kelvin Baadsgaard, Henning Jørgensen, Iben Nørup, Søren Peter Olesen
Forlag Aalborg Universitetsforlag
Indbinding Paperback
Thema koder Arbejdsmarkedsøkonomi
Varegruppe Samfund, div.
Ekspedition EXT
Udgivelsesdato 12. jun. 2014
Sideantal 450
Bredde 168
Højde 235
Dybde 33
Vægt 920
Første udgave 2014
Oplagsdato 12. jun. 2014
Oplag 1
Udgave 1
Serie Arbejdsliv, social- og arbejdsmarkedspolitik
ISBN-13 9788771121407
ISBN-10 8771121404
EAN 9788771121407
Sprog dan
Orignalsprog dan
Illustreret i farver/sh Nej
Copyright © 2013-present Magento, Inc. All rights reserved.