Historie - mere variation i undervisningen
Nyere historiedidaktisk forskning påviser på overbevisende måde, at variation i undervisningen fremmer elevernes interesse for historiefaget.
Nærværende bog indeholder forslag til metoder i historieun- dervisningen, som kan være med til, at eleverne oplever under- visningen som varieret – blandt andet ved at vægte, at:
-
eleverne bruger deres personlige indsigter og følelser i valgsituationer (fx rollespil)
-
eleverne bruger sproget i undervisningen (drama, historie- fortællinger, rapporter m.m.)
-
eleverne bruger tal, logik og kritisk tænkning (kildekritik, statistik)
-
eleverne bruger billeder, farver, kunst og billedsprog (drama, historiske fortællinger og tegneserier)
-
eleverne er fysisk aktive (historisk værkstedsarbejde, drama, dans, ture i lokalområdet m.m.)
-
eleverne bruger sproget i undervisningen (drama, historie- fortællinger, rapporter m.m.)
-
eleverne bruger tal, logik og kritisk tænkning (kildekritik, statistik)
Forlag | Meloni |
---|---|
Indbinding | Indbundet |
Thema koder | Undervisningsmidler: historie |
Varegruppe | Skole- og lærebøger, div. |
Ekspedition | Egen |
Udgivelsesdato | 7. dec. 2018 |
Sideantal | 94 |
Bredde | 173 |
Højde | 245 |
Dybde | 8 |
Vægt | 277 |
Første udgave | 2018 |
Oplagsdato | 7. dec. 2018 |
Oplag | 1 |
Udgave | 1 |
ISBN-13 | 9788771501025 |
ISBN-10 | 8771501029 |
EAN | 9788771501025 |
Sprog | Dansk |
Orignalsprog | Dansk |
Illustreret i farver/sh | Nej |