Historie - mere variation i undervisningen
Nyere historiedidaktisk forskning påviser på overbevisende måde, at variation i undervisningen fremmer elevernes interesse for historiefaget.
Nærværende bog indeholder forslag til metoder i historieun- dervisningen, som kan være med til, at eleverne oplever under- visningen som varieret – blandt andet ved at vægte, at:
-
eleverne bruger deres personlige indsigter og følelser i valgsituationer (fx rollespil)
-
eleverne bruger sproget i undervisningen (drama, historie- fortællinger, rapporter m.m.)
-
eleverne bruger tal, logik og kritisk tænkning (kildekritik, statistik)
-
eleverne bruger billeder, farver, kunst og billedsprog (drama, historiske fortællinger og tegneserier)
-
eleverne er fysisk aktive (historisk værkstedsarbejde, drama, dans, ture i lokalområdet m.m.)
-
eleverne bruger sproget i undervisningen (drama, historie- fortællinger, rapporter m.m.)
-
eleverne bruger tal, logik og kritisk tænkning (kildekritik, statistik)
| Forlag | Meloni |
|---|---|
| Indbinding | Indbundet |
| Thema koder | Undervisningsmidler: historie |
| Varegruppe | Skole- og lærebøger, div. |
| Ekspedition | Egen |
| Udgivelsesdato | 7. dec. 2018 |
| Sideantal | 94 |
| Bredde | 173 |
| Højde | 245 |
| Dybde | 8 |
| Vægt | 277 |
| Første udgave | 2018 |
| Oplagsdato | 7. dec. 2018 |
| Oplag | 1 |
| Udgave | 1 |
| ISBN-13 | 9788771501025 |
| ISBN-10 | 8771501029 |
| EAN | 9788771501025 |
| Sprog | Dansk |
| Orignalsprog | Dansk |
| Illustreret i farver/sh | Nej |



