Innovation i et narrativt perspektiv

Af: Olivia Lønne Poulsen
200,00 kr
På lager
ISBN
9788771580747
Innovation handler om at formulere ideer, der kan være katalysator for at ændre en eksisterende praksis inden for et særligt afgrænset område. I en narrativ innovationsproces bliver opgaven at få øje på de kulturelle og historiske konstruktioner, der kan stå i vejen for at innovere. Fokus er på, hvordan kultur og historie former den enkeltes måde at tænke og handle på.

Innovation i et narrativt perspektiv tager afsæt i den mangfoldighed af perspektiver, der eksisterer blandt aktørerne i innovationsprocesser, og bogen gør deres perspektiver – eller fortællinger – til genstand for innovationen. Innovation skal forstås som potentiale, der kan realiseres i den praksis, innovationen er designet til at indgå i. Innovationsprocessen bliver dermed indgangen til at udforske potentialet.

Bogen væver forskellige narrative begreber fra den terapeutiske kontekst ind i en organisatorisk innovationssammenhæng. Igennem syv forskellige kort (faser) udfolder og beskriver bogen, skridt for skridt, hvordan en narrativ innovationsproces kan se ud. Der er både teoretiske introduktioner til det narrative tankegods og praksisnære eksempler på, hvordan der konkret kan arbejdes med innovation ud fra denne særlige tilgang.Innovation i et narrativt perspektiv henvender sig til ledere, medarbejdere, konsulenter, studerende og alle, der er involveret i innovation og har interesse for dette område.

Innovation i et narrativt perspektiv er fjerde bog i serien I ET NARRATIVT PERSPEKTIV. Bøgerne i denne serie introducerer brugen af narrative metoder i forhold til konkrete ledelsesmæssige og organisatoriske praksisser. Med fokus på arbejdet med fortællinger bevæger bøgerne sig fra det vidensfilosofiske og teoretiske til det helt praksisnære niveau. Fælles for bøgerne er en grundantagelse om, at vi som mennesker skaber mening i verden gennem vores fortællinger om verden.

Serien I ET NARRATIVT PERSPEKTIV redigeres af Jens Henriksen og Hanne Fredslund.
Specifikationer
Forfatter Olivia Lønne Poulsen
Forlag Dansk Psykologisk Forlag A/S
Indbinding Hæftet
Thema koder Innovation i virksomheder
Varegruppe Erhverv, div.
Ekspedition DBK
Udgivelsesdato 2. nov. 2015
Sideantal 208
Bredde 154
Højde 226
Dybde 15
Vægt 378
Første udgave 2015
Oplagsdato 2. nov. 2015
Oplag 1
Udgave 1
ISBN-13 9788771580747
ISBN-10 8771580743
EAN 9788771580747
Sprog dan
Orignalsprog dan
Omslagsgrafiker Louises design/Louise Glargaard Perlmutter
Omslagsillustrator Helle Jensen
Illustreret i farver/sh Nej
Copyright © 2013-present Magento, Inc. All rights reserved.