Implementering

Af: Bianca Albers, Hans Månsson, Helle Høgh
300,00 kr
På lager
ISBN
9788771580976
Hvad er implementering?  Hvilke instrumenter og metoder virker bedst, når man skal implementere ny viden? Og hvordan kan man arbejde systematisk med implementering, så man får omsat ny viden til en forbedret pædagogisk praksis, familiebehandling, undervisning eller forebyggelse?  

Med udgangspunkt i børne- og ungeområdet søger denne bog at besvare disse og andre spørgsmål. De stærkt stigende krav om innovations- og forandringsprocesser har skabt fokus på implementering – forstået som omsætning af viden til praksis – som et selvstændigt vidensfelt. Implementering – fra viden til praksis på børne- og ungeområdet er skrevet til fagprofessionelle, konsulenter og ledere, som arbejder med implementering i offentlige eller private organisationer og her planlægger og gennemfører innovations- og forandringsprocesser. 

Bogen er desuden oplagt at bruge i forbindelse med uddannelse af pædagoger, lærere, psykologer, sygeplejersker, socialrådgivere samt administratorer, konsulenter og ledere.

Implementering består af følgende kapitler:
1. Indledning ved redaktørerne Bianca Albers, Helle Høgh & Hans Månsson
2. Implementeringsforskning - en introduktion af Per Nilsen (oversat fra svensk af Lone Østerlind
3. Implementeringskoncepter og -modeller af Bianca Albers & Allison Metz
4. Fra viden til praksis via implementeringsnetværk - Gennembrudsmetoden som ramme for kvalitetsudvikling, implementering og opskalering af Helle Høgh
5. Implementering i praksis af Bianca Albers, Helle Høgh & Hans Månsson
6. Styrket implementering gennem indsatsteori? Forebyggelse af ungdomskriminalitet som eksempel af Morten F. Greve
7. Implementeringen begynder ved valget af indsatser - en præsentation af heksagonmodellen af Birgitte Rønnøw
8. Implementering af PALS - Forandringsglæde og modstandskraft øger succesraten for implementering af Gøye Thorn Svendsen
9. At lede implementeringen af evidensbaseret praksis af Bianca Albers
10. Erfaringer med anvendelsen af Active Implementation Frameworks i Ikast-Brande Kommune af Marie Hultberg
11. Sundhedsfremme og sundhedsundervisnings i folkeskolen - fra politik til praksis af Lone Nordin
12. Skolen - mellem forandring og forankring af Peter Wick
13. Ledelse og forandringer i folkeskolen af Torsten Conrad
14. Børns mentale sundhed - implementering af Sundhedsstyrelsens forebyggelsespakker af Katrine Finke & Lisbeth Holm Olsen
15. Casebaseret audit - en metode til at skabe bæredygtig implementering på tværs af sektorer af Helle Høgh
16. Bæredygtig implementering inden for dagtilbuds- og skoleområdet af Hans Månsson
17. Implementering i fremtiden af redaktørerne Bianca Albers, Helle Høgh & Hans Månsson.  
Specifikationer
Undertitel Fra viden til praksis på børne- og ungeområdet
Forfatter Bianca Albers, Hans Månsson, Helle Høgh
Forlag Dansk Psykologisk Forlag A/S
Indbinding Hæftet
Thema koder Antologier: generelt, Sociale velfærdsordninger, Uddannelsesfilosofi og uddannelsesteori
Varegruppe Pædagogik, Børn og forældre
Ekspedition DBK
Udgivelsesdato 20. maj 2015
Sideantal 288
Bredde 172
Højde 240
Dybde 23
Vægt 635
Første udgave 2015
Oplagsdato 20. maj 2015
Oplag 1
Udgave 1
ISBN-13 9788771580976
ISBN-10 8771580972
EAN 9788771580976
Sprog dan
Orignalsprog dan
Oversætter Kapitel 2 er oversat fra svensk af Lone Østerlind
Omslagsgrafiker Henriette Mørk
Illustreret i farver/sh Nej
Copyright © 2013-present Magento, Inc. All rights reserved.