Paradokser i værdiskabelse
280,00 kr
På lager
ISBN
9788771581058
Værdiskabelsens paradokser præsenterer en teoretisk ramme, der kan hjælpe ledere til en dybere og mere nuanceret forståelse af værdiskabelse og en mere effektiv værdiskabelse i praksis. Denne ramme – teorien om konkurrerende værdier (The Competing Values Framework eller CVL), som er blevet udpeget som en af de 40 vigtigste erhvervsteorier i historien – hjælper ledere til at få øje på nyt potentiale i organisationslivets spændinger.
Teorien om konkurrerende værdier handler om, at værdi skabes, når en organisation udvikler kompetencer inden for fire konkurrerende antagelser: Kontrol, Konkurrence, Skabelse og Samarbejde. Den grundlæggende tanke er, at teorien kan hjælpe ledere frem til en både-og-tænkning ved at fokusere på integration af konkurrerende værdier. På denne måde bliver tilsyneladende modstridende og modsatrettede prioriteringer kombineret på måder, der fører til skabelse af værdi.
Denne danske version af Cameron, Quinn, DeGraff og Thakors klassiske bog indeholder en fyldig introduktion skrevet af Andreas Granhof Juhl og Jakob Nørlem. Her beskrives det, hvordan teorien om paradokser i værdiskabelse har givet nyt liv til organisationsudvikling i fire danske organisationer.
Bogen henvender sig til ledere, som gerne vil fremstå mere målrettede, integrere forskellige fremgangsmåder og finde ny inspiration til ledelse. Også konsulenter, HR-afdelinger, studerende og andre med interesse for ledelse og værdiskabelse vil kunne finde teknikker og inspiration.
Teorien om konkurrerende værdier handler om, at værdi skabes, når en organisation udvikler kompetencer inden for fire konkurrerende antagelser: Kontrol, Konkurrence, Skabelse og Samarbejde. Den grundlæggende tanke er, at teorien kan hjælpe ledere frem til en både-og-tænkning ved at fokusere på integration af konkurrerende værdier. På denne måde bliver tilsyneladende modstridende og modsatrettede prioriteringer kombineret på måder, der fører til skabelse af værdi.
Denne danske version af Cameron, Quinn, DeGraff og Thakors klassiske bog indeholder en fyldig introduktion skrevet af Andreas Granhof Juhl og Jakob Nørlem. Her beskrives det, hvordan teorien om paradokser i værdiskabelse har givet nyt liv til organisationsudvikling i fire danske organisationer.
Bogen henvender sig til ledere, som gerne vil fremstå mere målrettede, integrere forskellige fremgangsmåder og finde ny inspiration til ledelse. Også konsulenter, HR-afdelinger, studerende og andre med interesse for ledelse og værdiskabelse vil kunne finde teknikker og inspiration.
Undertitel | Ledelse med Competing Values Framework |
---|---|
Forfatter | Kim S. Cameron, Robert E. Quinn, Jeff DeGraff, Anjan V. Thakor |
Forlag | Dansk Psykologisk Forlag A/S |
Indbinding | Hæftet |
Thema koder | Erhvervsliv, virksomheder og ledelse, Ledelse og ledelsesteknikker, Råd om karriere og opnåelse af succes |
Varegruppe | Erhverv, div. |
Ekspedition | DBK |
Udgivelsesdato | 21. maj 2015 |
Sideantal | 268 |
Bredde | 151 |
Højde | 224 |
Dybde | 19 |
Vægt | 488 |
Første udgave | 2015 |
Oplagsdato | 21. maj 2015 |
Oplag | 1 |
Udgave | 1 |
ISBN-13 | 9788771581058 |
ISBN-10 | 8771581057 |
EAN | 9788771581058 |
Sprog | dan |
Orignalsprog | eng |
Oversætter | Stig W. Jørgensen |
Omslagsgrafiker | henriettemork.dk |
Illustreret i farver/sh | Nej |