Lad hjernen styre i skolen
150,00 kr
Mangler for tiden på forlagets lager. Leveringstid ukendt.
ISBN
9788771582680
Vi lever i ”hjernens århundrede” og er i stand til at undersøge helt ned på molekyleniveau, hvad der sker i hjernen, når vi lærer noget nyt. Derfor er det på tide at tage hånd om den viden og lade den få lov til at gennemsyre undervisningen. Lad hjernen vise vejen til et rigere, sjovere og lettere liv i klasseværelset!
Kernen i al læring er den pædagogiske kontrakt mellem lærer og elev, mellem voksen og barn: ”Jeg er overbevist om, at du kan lære dette her – og det er vigtigt for mig, at du klarer det!”
En forudsætning for hjernens udvikling er, at voksne kan give børn motivation og respons, udfordringer og tryghed. Barnets hjerne kan også påvirkes af miljøfaktorer som mad, søvn og fysisk aktivitet.
Martin Ingvar og Gunilla Eldh anlægger i denne bog et hjerneperspektiv på skolesystemet. Deres udgangspunkt er, at livet i klasseværelset trænger til ny inspiration fra hjerneforskning og adfærdsvidenskab. Skolen skal ikke være en slagmark for ideologi, dagsaktuel politik og pædagogiske dogmer. Det er på tide, at vi lytter til, hvad videnskaben har at sige.
Kernen i al læring er den pædagogiske kontrakt mellem lærer og elev, mellem voksen og barn: ”Jeg er overbevist om, at du kan lære dette her – og det er vigtigt for mig, at du klarer det!”
En forudsætning for hjernens udvikling er, at voksne kan give børn motivation og respons, udfordringer og tryghed. Barnets hjerne kan også påvirkes af miljøfaktorer som mad, søvn og fysisk aktivitet.
Martin Ingvar og Gunilla Eldh anlægger i denne bog et hjerneperspektiv på skolesystemet. Deres udgangspunkt er, at livet i klasseværelset trænger til ny inspiration fra hjerneforskning og adfærdsvidenskab. Skolen skal ikke være en slagmark for ideologi, dagsaktuel politik og pædagogiske dogmer. Det er på tide, at vi lytter til, hvad videnskaben har at sige.
Undertitel | Børn har brug for dig, når de skal lære |
---|---|
Forfatter | Martin Ingvar, Gunilla Eldh |
Forlag | Dansk Psykologisk Forlag A/S |
Indbinding | Hæftet |
Thema koder | Kognitiv psykologi, Sprogundervisning og sprogindlæring, Uddannelse. Pædagogik, Undervisning for elever med indlæringsvanskeligheder |
Varegruppe | Pædagogik, Børn og forældre |
Ekspedition | DBK |
Udgivelsesdato | 9. sep. 2015 |
Sideantal | 180 |
Bredde | 151 |
Højde | 225 |
Dybde | 15 |
Vægt | 336 |
Første udgave | 2015 |
Oplagsdato | 9. sep. 2015 |
Oplag | 1 |
Udgave | 1 |
ISBN-13 | 9788771582680 |
ISBN-10 | 8771582681 |
EAN | 9788771582680 |
Sprog | dan |
Orignalsprog | swe |
Oversætter | Lone Østerlind |
Omslagsgrafiker | Louises design/Louise Perlmutter |
Illustreret i farver/sh | Nej |