Kulturudvikling i skolen - hvordan?

Af: Gro Emmertsen Lund (red.), Gitte Haslebo (red.)
250,00 kr
På lager
ISBN
9788771583014
Kulturudvikling i skolen – hvordan? er den første bog på dansk om virksomme drivkræfter i skoleudvikling - og de drivkræfter, der IKKE virker. Bogen viser, hvilke indsatser der skaber sammenhæng og holder udviklingen på sporet, samt hvordan. Forfatterne formidler internationale erfaringer med at udvikle begejstrende skolekulturer og opnå fremragende forbedringer af læringsresultater. Et kendetegn ved begejstrende skolekulturer er, at der her udvikles en stærkere fælles forpligtelse over for skolens formål blandt alle: elever, lærere, pædagoger, ledere, forældre og forvaltning.

Bogen indeholder en skatkiste af konkrete indsatser fra skoler i Danmark, Norge og Ontario, som kan inspirere alle skolens aktører med store perspektiver for den videre skoledrift og skoleudvikling i Danmark.

Bogens bidragydere er:
Trine Damgaard Bjerg, skoleleder, Danmark
Claus Hougaard Christiansen, skoleleder, Danmark
Christian Handberg Clift, viceskoleleder, Danmark
Martin Brint Hansen, udviklingskonsulent, Danmark
Gitte Haslebo, direktør og konsulent, Danmark
Bjørn Hauger, konsulent og ph.d. studerende, Norge
Camilla Hoffmann, skoleleder, Danmark
Marit Eikaas Haavimb, underviser og udviklingskonsulent, Norge
Ole Lerke, skoleleder, Danmark
Gro Emmertsen Lund, konsulent og ph.d. studerende, Danmark
Greg McLeod, skoleleder, Canada
Ulrik Bak Nielsen, udviklingschef, Danmark
Ellen Sjong, lærer, Norge

Kulturudvikling i skolen - hvordan? henvender sig til alle, der interesserer sig for og ønsker at bidrage til en videreudvikling af den danske folkeskole. Det kan være lærere, pædagoger og skoleledelser på de enkelte skoler, chefer og konsulenter i de kommunale forvaltninger, politikere, ministerielle embedsmænd, forældre, ledelser, undervisere og studerende på lærer- og pædagoguddannelserne og på efteruddannelser samt forskningsinstitutioner.

Norske kapitler er oversat til dansk af Tom Havemann.

Kulturudvikling i skolen - hvordan? er den anden bog i serien Relationel pædagogik. Bøgerne i denne serie handler om det professionelle arbejde i skoler, dagtilbud, fritidstilbud, forvaltning, uddannelsesinstitutioner m.m.
Specifikationer
Forfatter Gro Emmertsen Lund (red.), Gitte Haslebo (red.)
Forlag Dansk Psykologisk Forlag A/S
Indbinding Hæftet
Thema koder Undervisningsfærdigheder og undervisningsmetoder
Varegruppe Pædagogik, Børn og forældre
Ekspedition DBK
Udgivelsesdato 6. nov. 2015
Sideantal 272
Bredde 173
Højde 241
Dybde 18
Vægt 578
Første udgave 2015
Oplagsdato 6. nov. 2015
Oplag 1
Udgave 1
Serie Relationel pædagogik
ISBN-13 9788771583014
ISBN-10 8771583017
EAN 9788771583014
Sprog dan
Orignalsprog dan
Oversætter Tom Havemann, kapitel 2, 3 og 7 oversat fra norsk
Omslagsgrafiker Louises design/Louise Perlmutter
Illustreret i farver/sh Nej
Copyright © 2013-present Magento, Inc. All rights reserved.