Og hvad så med forvaltningen?
252,50 kr
Mangler for tiden på forlagets lager. Leveringstid ukendt.
ISBN
9788771607963
Når skole og forvaltning ønsker at styrke lærernes og pædagogernes professionelle arbejde, mangler de gode intentioner ikke. Både forvaltning og skoleledelse tager deres ledelsesopgaver alvorligt og stræber med afsæt i forskellige systemer og logikker efter at bidrage til den fælles udvikling af skolen. Men det er desværre ikke hver gang, at samspillet mellem skole og forvaltning bliver optimalt og meningsfuldt i forhold til den egentlige opgave, og forvaltningens styring og den læringscentrerede skoleledelse opleves flere steder som to adskilte forhold.
Denne lille bog handler om, hvordan forvaltningen kan træde i karakter som en læringscentreret forvaltning og via sin styring og ledelse hjælpe med at understøtte og udvikle et læringscentreret perspektiv i og på kommunens skoler. På baggrund af omfattende erfaring med skole- og forvaltningsledelse i en dansk kontekst giver forfatteren handlingsorienterede bud på et konstruktivt samarbejde mellem forvaltning og skole. Dette samarbejde understøtter, at hele styringskæden i kommunen har de rette rammer og kompetencer til at løfte folkeskolens kerneopgave - at sikre elevernes læring, udvikling, trivsel og dannelse.
Bogen retter sig mod ledere inden for skole, forvaltning og Børn & Ungeområdet.
Mikael Axelsen er selvstændig konsulent og har arbejdet med et utal af skoler og forvaltninger. Han har indgående kendskab til både skoleledelsens dilemmaer og forvaltningens udfordringer.
Denne lille bog handler om, hvordan forvaltningen kan træde i karakter som en læringscentreret forvaltning og via sin styring og ledelse hjælpe med at understøtte og udvikle et læringscentreret perspektiv i og på kommunens skoler. På baggrund af omfattende erfaring med skole- og forvaltningsledelse i en dansk kontekst giver forfatteren handlingsorienterede bud på et konstruktivt samarbejde mellem forvaltning og skole. Dette samarbejde understøtter, at hele styringskæden i kommunen har de rette rammer og kompetencer til at løfte folkeskolens kerneopgave - at sikre elevernes læring, udvikling, trivsel og dannelse.
Bogen retter sig mod ledere inden for skole, forvaltning og Børn & Ungeområdet.
Mikael Axelsen er selvstændig konsulent og har arbejdet med et utal af skoler og forvaltninger. Han har indgående kendskab til både skoleledelsens dilemmaer og forvaltningens udfordringer.
Undertitel | hvordan forvaltningen kan understøtte skolens grundlæggende opgave |
---|---|
Forfatter | Mikael Axelsen |
Forlag | Dafolo |
Indbinding | Paperback |
Thema koder | Politiske ledere og politisk ledelse, Skoler, Uddannelsessystemer og uddannelsesstruktur |
Varegruppe | Management |
Ekspedition | DAF |
Udgivelsesdato | 15. mar. 2019 |
Sideantal | 110 |
Bredde | 170 |
Højde | 242 |
Dybde | 17 |
Vægt | 692 |
Første udgave | 2019 |
Oplagsdato | 15. mar. 2019 |
Oplag | 1 |
Udgave | 1 |
Serie | Ledelse for læring |
ISBN-13 | 9788771607963 |
ISBN-10 | 877160796X |
EAN | 9788771607963 |
Sprog | dan |
Orignalsprog | dan |
Illustreret i farver/sh | Nej |