Det giver mening
248,75 kr
På lager
ISBN
9788772183459
Lige nu er dit arbejdsliv lig med, hvad du har investeret af din energi. Har du brugt energien rigtigt? Og passer dit arbejdsliv, dine ansvarsområder, dine opgaver og de mennesker, der er omkring dig i dagligdagen, til din person? Vi deponerer vores liv til arbejdet, og derfor er det essentielt, at vi bruger vores energi på den bedst mulige måde, som stemmer overens med vores foretrukne arbejdsmetoder, værdier og passion. I bogen fører vi dig hele vejen fra din egen motivation over i kreativitet og ledelse til stressreduktion. Ved at få et eksklusivt kig ned i tre kreative virksomheder Zentropa, Zetland og Rokoko, giver bogen dig nøglen til mening i dit arbejdsliv. Efter mødet med virksomhederne og deres kultur vil du få lyst til at tage styring over dit arbejdsliv, sige ja og nej til opgaver på et mere bevidst grundlag og lave dét, du virkelig brænder for! Når du går på arbejde, søger du nemlig ikke kun efter løn til at betale de faste udgifter, men også efter kærligheden til det meningsfulde arbejdsliv. Hvor du kan sætte dit aftryk og gøre en forskel for dig selv, virksomheden og måske endda verden. Uanset i hvilken branche du arbejder, og om du er arbejdsgiver eller -tager, finder du her motivation til at opnå netop dén styring.
Uddrag af bogen
Verden er milliarder af år, og vi lever i et nanosekund. Børn er det mest meningsfulde der sker for dig, ikk’ … Hvis det virkelig skal give mening at aflevere dine børn i institution, så skal det satanedeme også være meningsfyldt, det du laver i de otte timer, du er væk fra dem. Det skal være fyldt med kærlighed, ellers er det komplet meningsløst, synes jeg. (Lea Korsgaard, Chefredaktør Zetland) Hvorfor er det nu egentlig, vi arbejder? I mange år var svaret simpelt: for at tjene til føden. I dag er svaret et andet. Naturligvis kan vi støde på visse begrænsninger, fysiske og psykiske, der medvirker til, at der ikke er frit valg på alle hylder, når du vælger uddannelse og arbejde. Men udbuddet og mulighederne har aldrig været større – i hvert fald i Danmark, og stadig flere mennesker går på arbejde, fordi deres arbejde hjælper med at skabe en mening med tilværelsen for dem. De søger det menings- og værdifulde arbejdsliv.
Om forfatterne
Heidi Philipsen (1971) har arbejdet med talentudvikling i film- og mediebranchen hele hendes karriere. Heidi har forsket og undervist inden for kreative og innovative medieprocesser, manuskriptskrivning, tv-serier, tværmedialitet og produktiv læring. Hun er fagkoordinator for uddannelsen Manuskriptudvikling på SDU, og forfatter til en række bøger. Heidi er lektor og har en ph.d. i Medievidenskab og Kreativitet ved Institut for Kulturvidenskaber på Syddansk Universitet.
Sophie Bech (1984) har altid virket i den kreative industri. Hun har været Head of Studio i art/tech startuppen Rokoko og filmproducer i Zentropa. Hun er entreprenør og medieproducent, og har blandt andet arbejdet med iværksætteri og kvinder i ledelse i CBS samt DR med radioprogrammet ’Høje hæle og store beslutninger’. Sophie har en cand.mag i Medievidenskab fra Syddansk Universitet.
Undertitel | at elske sit arbejdsliv |
---|---|
Forfatter | Heidi Philipsen & Sophie Bech |
Forlag | Forlaget mellemgaard |
Indbinding | Hæftet |
Thema koder | Samfund og kultur: generelt |
Varegruppe | Samfund, div. |
Ekspedition | DBK |
Udgivelsesdato | 8. jul. 2019 |
Sideantal | 276 |
Bredde | 154 |
Højde | 222 |
Dybde | 24 |
Vægt | 433 |
Første udgave | 2019 |
Oplagsdato | 8. jul. 2019 |
Oplag | 1 |
Udgave | 1 |
ISBN-13 | 9788772183459 |
ISBN-10 | 8772183454 |
EAN | 9788772183459 |
Sprog | dan |
Orignalsprog | dan |
Omslagsgrafiker | Katrine Hestvang Risager Skaaning og Anne Koch Rasmussen |
Illustreret i farver/sh | Nej |