Symbolic imprints
197,50 kr
På lager
ISBN
9788772887876
Fotografier fastfryser fortidens virkelighed - og derved adskiller fotografiet sig fra andre former for gengivelse: Ingen vil spørge om en tegning eller et maleri er en løgn eller en manipulation, for vi betragter ikke automatisk tegningens eller maleriets udsagn som sandt, sådan som vi gør med fotografiets.
Den idé, at fotografiet giver en sand gengivelse af virkeligheden, spiller en afgørende rolle for vores måde at forstå og opfatte fotografiske billeder på, og det er denne idé, der hovedsagelig er udgangspunktet for artiklerne i Symbolic Imprints, som i øvrigt omhandler så forskellige emner som de sjældent publicerede fotografier af den victorianske fotograf, Victoria Hawarden, og forholdet mellem fotografi og pornografi.
Den idé, at fotografiet giver en sand gengivelse af virkeligheden, spiller en afgørende rolle for vores måde at forstå og opfatte fotografiske billeder på, og det er denne idé, der hovedsagelig er udgangspunktet for artiklerne i Symbolic Imprints, som i øvrigt omhandler så forskellige emner som de sjældent publicerede fotografier af den victorianske fotograf, Victoria Hawarden, og forholdet mellem fotografi og pornografi.
Undertitel | essays on photography and visual culture |
---|---|
Forlag | Aarhus University Press |
Thema koder | Antologier: generelt, Fotografering og fotografier, Samfund og kultur: generelt |
Varegruppe | Kultur, div. |
Ekspedition | AAUF |
Udgivelsesdato | 5. jan. 1 |
Sideantal | 218 |
Bredde | 0 |
Højde | 0 |
Dybde | 0 |
Vægt | 0 |
Første udgave | 1999 |
Oplagsdato | 1. jan. 1999 |
Oplag | 1 |
Udgave | 1 |
ISBN-13 | 9788772887876 |
ISBN-10 | 8772887877 |
EAN | 9788772887876 |
Sprog | Engelsk |
Orignalsprog | Sproget kan ikke bestemmes |
Oversætter | Johannes Plesner, Pauline Cumbers, Anne Barr |
Illustreret i farver/sh | Nej |