Oplevelser
50,00 kr
På lager
ISBN
9788773077627
Oplevelser er mellemledet mellem sansning og erfaring. Når vi oplever noget, knyttes der indsigt, mening og formål på vores indtryk. Oplevelser får os til at erkende vores omverden og os selv på nye spændende måder. Derfor handler oplevelser om koblinger og transformationer.
Oplevelsesøkonomien bygger desuden på helt nye samfundsmæssige forandringer og konstellationer. Grunden til den megen fokus på oplevelsesøkonomi i disse år er netop, at oplevelseserhvervene synliggør de transformationer, som lige nu finder sted i erhvervsstrukturen. Arbejdspladser i traditionelle erhvervssektorer flytter til udlandet. I fremtiden skal vi i højere grad leve af innovative varer og tjenester og af de unikke produkter, som ikke uden videre kan flyttes, fordi de er stedsbundne. Oplevelsesøkonomi drejer sig om nye kreative tilgange til produktudvikling og om fremstilling af unika, der kobler forbrug til et særligt rum og en bestemt tid - og derved frembringer mindeværdige oplevelser. På den måde drejer også selve udviklingen af en oplevelsesøkonomi sig om koblinger og transformationer.
Hensigten med Den Skandinaviske Oplevelseskonference, som blev afholdt på Nordjyllands Kunstmuseum den 3.-4. oktober 2005, var netop at skabe grobund for nye kreative koblinger og alliancer mellem private virksomheder, offentlige myndigheder, udøvende kunstnere og undervisere og forskere.
Bogen består af indlæg og foredrag, som blev præsenteret på konferencen - flere af dem dog kraftigt bearbejdede og udvidede i forhold til præsentationen på konferencen - og rummer desuden et par bidrag, som er blevet til i forbindelse med og i forlængelse af konferencen.
Oplevelsesøkonomien bygger desuden på helt nye samfundsmæssige forandringer og konstellationer. Grunden til den megen fokus på oplevelsesøkonomi i disse år er netop, at oplevelseserhvervene synliggør de transformationer, som lige nu finder sted i erhvervsstrukturen. Arbejdspladser i traditionelle erhvervssektorer flytter til udlandet. I fremtiden skal vi i højere grad leve af innovative varer og tjenester og af de unikke produkter, som ikke uden videre kan flyttes, fordi de er stedsbundne. Oplevelsesøkonomi drejer sig om nye kreative tilgange til produktudvikling og om fremstilling af unika, der kobler forbrug til et særligt rum og en bestemt tid - og derved frembringer mindeværdige oplevelser. På den måde drejer også selve udviklingen af en oplevelsesøkonomi sig om koblinger og transformationer.
Hensigten med Den Skandinaviske Oplevelseskonference, som blev afholdt på Nordjyllands Kunstmuseum den 3.-4. oktober 2005, var netop at skabe grobund for nye kreative koblinger og alliancer mellem private virksomheder, offentlige myndigheder, udøvende kunstnere og undervisere og forskere.
Bogen består af indlæg og foredrag, som blev præsenteret på konferencen - flere af dem dog kraftigt bearbejdede og udvidede i forhold til præsentationen på konferencen - og rummer desuden et par bidrag, som er blevet til i forbindelse med og i forlængelse af konferencen.
Undertitel | koblinger og transformationer |
---|---|
Forlag | Aalborg Universitetsforlag |
Indbinding | Paperback |
Thema koder | Antologier: generelt, Sociologi |
Varegruppe | Samfund, div. |
Ekspedition | EXT |
Udgivelsesdato | 30. sep. 2006 |
Sideantal | 260 |
Bredde | 165 |
Højde | 235 |
Dybde | 0 |
Vægt | 0 |
Første udgave | 2006 |
Oplagsdato | 30. sep. 2006 |
Oplag | 1 |
Udgave | 1 |
Serie | ExCITe-serien |
ISBN-13 | 9788773077627 |
ISBN-10 | 8773077623 |
EAN | 9788773077627 |
Sprog | dan |
Orignalsprog | dan |
Illustreret i farver/sh | Nej |