Tanker til tiden
50,00 kr
På lager
ISBN
9788773077634
Tanker til tiden - om studier af læring behandler en række aktuelle temaer inden for uddannelse, læring og undervisning. Bogens forfattere er alle knyttet til forskerskolen ved Institut for Uddannelse, Læring og Filosofi på Aalborg Universitet, og bogen viser den mangfoldighed der præger den aktuelle forskning ved forskerskolen.
Flere af bogens temaer er velkendte, i den forstand at de rummer ´klassiske´ grundspørgsmål i forhold til human- og samfundsvidenskaberne, og i flere af bogens artikler gives der bud på nye formuleringer der indikerer ad hvilke veje forskningen muligvis fremover vil bevæge sig.
Et af bogens temaer er læring over for undervisning som det styrende forskningsperspektiv. Et andet tema er realisme over for konstruktivisme som erkendelsesperspektiv. Et tredje tema er forholdet mellem forskeren og de udforskede, og deres forskellige interesser og muligheder for at påvirke det der forskes i.
Bogens artikler retter sig mod ´uddannelse´ i en ganske bred forstand, altså mod sociale rammer der i en eller anden forstand organiserer menneskers formidling og tilegnelse af kundskaber, hvor undervisning og læring udgør de to centrale aspekter eller perspektiver på aktiviteter med dette sigte.
Flere af bogens temaer er velkendte, i den forstand at de rummer ´klassiske´ grundspørgsmål i forhold til human- og samfundsvidenskaberne, og i flere af bogens artikler gives der bud på nye formuleringer der indikerer ad hvilke veje forskningen muligvis fremover vil bevæge sig.
Et af bogens temaer er læring over for undervisning som det styrende forskningsperspektiv. Et andet tema er realisme over for konstruktivisme som erkendelsesperspektiv. Et tredje tema er forholdet mellem forskeren og de udforskede, og deres forskellige interesser og muligheder for at påvirke det der forskes i.
Bogens artikler retter sig mod ´uddannelse´ i en ganske bred forstand, altså mod sociale rammer der i en eller anden forstand organiserer menneskers formidling og tilegnelse af kundskaber, hvor undervisning og læring udgør de to centrale aspekter eller perspektiver på aktiviteter med dette sigte.
Undertitel | om studier af læring |
---|---|
Forlag | Aalborg Universitetsforlag |
Indbinding | Paperback |
Thema koder | Antologier: generelt, Uddannelsesfilosofi og uddannelsesteori |
Varegruppe | Pædagogik, Børn og forældre |
Ekspedition | EXT |
Udgivelsesdato | 1. aug. 2006 |
Sideantal | 201 |
Bredde | 165 |
Højde | 235 |
Dybde | 0 |
Vægt | 0 |
Første udgave | 2006 |
Oplagsdato | 1. aug. 2006 |
Oplag | 1 |
Udgave | 1 |
ISBN-13 | 9788773077634 |
ISBN-10 | 8773077631 |
EAN | 9788773077634 |
Sprog | dan |
Orignalsprog | dan |
Illustreret i farver/sh | Nej |