Læring og forandring
50,00 kr
På lager
ISBN
9788773079492
I de sidste ti år har læring været på dagsordenen som aldrig før. Inden for uddannelsesverdenen og den pædagogiske debat har man kunnet se et markant skift, hvor læringsbegrebet er blevet tematiseret langt stærkere på bekostning af undervisningsbegrebet. Samtidig er læring blevet sat på dagsordenen inden for områder af samfundslivet, hvor man ikke tidligere har talt om undervisning og pædagogik. Det gælder ikke mindst virksomheds- og erhvervsudvikling. Læring må på den baggrund anskues som et afgørende led i de forandringsprocesser, som institutioner og organisationer udfordres til af nutidens økonomiske og kulturelle vilkår.
Denne bog rummer en række forskningsbidrag til at forstå læring og forandring i mange forskellige sammenhænge. Bidragene dækker fire hovedtemaer, nemlig læring, uddannelse, universitetsundervisning og viden. Der er tale om artikler skrevet af de videnskabelige medarbejdere ved Institut for Uddannelse, Læring og Filosofi, Aalborg Universitet.
Denne bog rummer en række forskningsbidrag til at forstå læring og forandring i mange forskellige sammenhænge. Bidragene dækker fire hovedtemaer, nemlig læring, uddannelse, universitetsundervisning og viden. Der er tale om artikler skrevet af de videnskabelige medarbejdere ved Institut for Uddannelse, Læring og Filosofi, Aalborg Universitet.
Undertitel | Tværfaglige perspektiver |
---|---|
Forlag | Aalborg Universitetsforlag |
Indbinding | Paperback |
Thema koder | Antologier: generelt, Uddannelsesfilosofi og uddannelsesteori |
Varegruppe | Skole- og lærebøger, div. |
Ekspedition | EXT |
Udgivelsesdato | 12. jan. 2009 |
Sideantal | 340 |
Bredde | 165 |
Højde | 235 |
Dybde | 0 |
Vægt | 0 |
Første udgave | 2009 |
Oplagsdato | 12. jan. 2009 |
Oplag | 1 |
Udgave | 1 |
ISBN-13 | 9788773079492 |
ISBN-10 | 8773079499 |
EAN | 9788773079492 |
Sprog | dan |
Orignalsprog | dan |
Illustreret i farver/sh | Nej |