LT 2000 - Vurdering af løbsk tale hos skolebørn
300,00 kr
På lager
ISBN
9788773997086
Løbsk tale kategoriseres under de talepædagogiske diagnoser for tids- og rytmeforstyrrelse i talen. Ofte omfatter løbsk tale også svære sproglige problemer, som skyldes en basal mangel på styring af de centrale, sproglige processer. Problemer med at planlægge, strukturere og producere verbalt sprog er ofte hovedårsagen til, at personer med løbsk tale har problemer i kommunikation og sociale sammenhænge. Løbsk tale forekommer endvidere ofte i kombination med stammen og/eller andre tale-sprogvanskeligheder, hvilket øger problemerne for den enkelte og vanskeliggør diagnosticering og behandling.
Formålet med materialet er at give talepædagoger og andre fagfolk et redkab til undersøgelse og vurdering af løbsk tale, løbsk taleadfærd, kommunikation, viden om løbsk tale og reaktioner samt følelser i forhold til løbsk tale.
Manualens forskellige skemaer til registrering må kopieres til brug på de institutioner, der har indkøbt materialet.
Formålet med materialet er at give talepædagoger og andre fagfolk et redkab til undersøgelse og vurdering af løbsk tale, løbsk taleadfærd, kommunikation, viden om løbsk tale og reaktioner samt følelser i forhold til løbsk tale.
Manualens forskellige skemaer til registrering må kopieres til brug på de institutioner, der har indkøbt materialet.
Forfatter | Tine Egebjerg |
---|---|
Forlag | Special-pædagogisk Forlag |
Indbinding | Hæftet |
Varegruppe | Skole- og lærebøger, div. |
Ekspedition | SPF |
Udgivelsesdato | 25. jan. 2001 |
Sideantal | 0 |
Bredde | 0 |
Højde | 0 |
Dybde | 0 |
Vægt | 78 |
Første udgave | 2001 |
Oplagsdato | 25. jan. 2001 |
Oplag | 1 |
Udgave | 1 |
ISBN-13 | 9788773997086 |
ISBN-10 | 8773997080 |
EAN | 9788773997086 |
Sprog | Dansk |
Orignalsprog | Dansk |
Illustreret i farver/sh | Nej |