Tosprogede elevers danskkundskaber på folkeskolens ældste klassetrin

Af: Jørgen Chr. Nielsen
0,00 kr
Desværre udsolgt fra forlaget.
ISBN
9788774163428
Hvordan klarer tosprogede elever sig i forhold til danske elever? Kan der påvises bedre danskkundskaber hos tosprogede elever, der har deltaget i undervisning i deres modersmål?

På baggrund af en forhandling i Folketinget om et beslutningsforslag om afskaffelse af den kommunale pligt til at tilbyde modersmålsundervisning bad Undervisningsministeriet Danmarks Pædagogiske Institut om at foretage to undersøgelser, der kunne give dokumentation om og svar på de stillede spørgsmål.

Den første undersøgelse omhandler 2.899 dansksprogede og tosprogede elever på 8. og 9. klassetrin. Den blev gennemført midt i skoleåret 1996-96 med deltagelse af elever fra 159 klasser fra hele landet.

Rapporten redegør for den dokumentation, der ligger til grund for de givne svar.
Specifikationer
Forfatter Jørgen Chr. Nielsen
Forlag Danmarks Pædagogiske Institut
Thema koder Dansk, Læsefærdigheder og skrivefærdigheder
Varegruppe Pædagogik, Børn og forældre
Ekspedition AAUF
Udgivelsesdato 1. jan. 1997
Sideantal 120
Bredde 0
Højde 0
Dybde 0
Vægt 0
Første udgave 1997
Oplagsdato 5. jan. 1
Oplag 0
Udgave 0
Serie DPI
ISBN-13 9788774163428
ISBN-10 8774163426
EAN 9788774163428
Sprog Dansk
Orignalsprog Sproget kan ikke bestemmes
Illustreret i farver/sh Nej
Copyright © 2013-present Magento, Inc. All rights reserved.