Læsning på folkeskolens mellem
155,00 kr
På lager
ISBN
9788774163732
Når det drejer sig om læsning på folkeskolens 3.-5. klassetrin, er læseprøver ikke tilstrækkelige til at belyse de vigtige forskelle mellem eleverne.
Eleverne omsætter deres skriftsproglige færdigheder på kvalitativt forskellig måde i fritiden, og det skaber kompetenceforskelle mellem eleverne.
Der bør bruges undervisningstid på at synliggøre disse forskellige måder for eleverne, så de kan udvikle en bred fælles forståelse for, hvordan skriftsproglige færdigheder giver nye handlemuligheder - også uden for skolen.
Eleverne omsætter deres skriftsproglige færdigheder på kvalitativt forskellig måde i fritiden, og det skaber kompetenceforskelle mellem eleverne.
Der bør bruges undervisningstid på at synliggøre disse forskellige måder for eleverne, så de kan udvikle en bred fælles forståelse for, hvordan skriftsproglige færdigheder giver nye handlemuligheder - også uden for skolen.
Undertitel | resultater fra et tværkommunal |
---|---|
Forfatter | Jens Johansen, Knud Larsen |
Forlag | Danmarks Pædagogiske Institut |
Thema koder | Dansk, Lingvistik, Undervisning i et specifikt fag |
Varegruppe | Pædagogik, Børn og forældre |
Ekspedition | AAUF |
Udgivelsesdato | 1. jan. 1999 |
Sideantal | 103 |
Bredde | 0 |
Højde | 0 |
Dybde | 0 |
Vægt | 0 |
Første udgave | 1999 |
Oplagsdato | 1. jan. 1999 |
Oplag | 0 |
Udgave | 0 |
Serie | DPI |
ISBN-13 | 9788774163732 |
ISBN-10 | 8774163736 |
EAN | 9788774163732 |
Sprog | Dansk |
Orignalsprog | Dansk |
Illustreret i farver/sh | Nej |