Dansk med datamaskine 4 - privatbruger
197,50 kr
På lager
ISBN
9788774690269
Med en anderledes indledning med oversigter og kommentarer, giver denne håndbog enhver skoleleder og lærer en overskuelig opsætning over emner som:
- ressourcetildeling
- specialcenter
- fra alm. undervisning til specialundervisning
- indstilling til pædagogisk-psykologisk vurdering
- pædagogisk-psykologisk vurdering
- pædagogisk-psykologisk forslag
- pædagogisk-psykologisk rapport
- forældrenes samråd og tilslutning kræves til
- fravigelser for den enkelte elev
- de kommunale specialklasser (prgf. 20, stk. 1)
- den amtskommunale specialundervisning (prgf. 20, stk. 2)
Indledningen er fulgt op af et afsnit, hvor bekendtgørelse og vejledning sammensættes, så det er let og overskueligt at få sammenhæng mellem dem - specialundervisningens organisation og planlægning af aktiviteter med eksempler på skolers årsplanlægning, som kan være inspirerende for igangsætning af tiltag - regler om tavshedspligt og videregivelse af oplysninger, som også er en del af folkeskolens verden og endelig fravigelse af prøvebestemmelser - alt i alt en række informationer, som er praktiske at have inden for rækkevidde i skolelederens og lærerens arbejdsverden.
Sluttelig de ministerielle temaer, som afløser nogle af de gamle vejledninger. Det er et væsentligt grundmateriale, som alle lærere kan læse med udbytte.
Specialundervisningen er i dag er en veludbygget integreret del af skolens hverdag, og den fungerer som et fintmasket net overalt i skolen. Den samler op og bygger op omkring de børn, der har større eller mindre vanskeligheder med at klare den almindelige undervisning.
Det er ikke nok at vide, at der er specialundervisning. Det er nødvendigt at kende grundlaget, den bygger på. Det giver mulighed for tilrettelæggelse af den undervisningsstruktur, de enkelte elever har behov for.
Vort skolesystems faglige specialundervisning er utrolig flot, og det må vi forsøge at bevare; men der er andre dele af specialundervisningen, der presser sig på. D
- ressourcetildeling
- specialcenter
- fra alm. undervisning til specialundervisning
- indstilling til pædagogisk-psykologisk vurdering
- pædagogisk-psykologisk vurdering
- pædagogisk-psykologisk forslag
- pædagogisk-psykologisk rapport
- forældrenes samråd og tilslutning kræves til
- fravigelser for den enkelte elev
- de kommunale specialklasser (prgf. 20, stk. 1)
- den amtskommunale specialundervisning (prgf. 20, stk. 2)
Indledningen er fulgt op af et afsnit, hvor bekendtgørelse og vejledning sammensættes, så det er let og overskueligt at få sammenhæng mellem dem - specialundervisningens organisation og planlægning af aktiviteter med eksempler på skolers årsplanlægning, som kan være inspirerende for igangsætning af tiltag - regler om tavshedspligt og videregivelse af oplysninger, som også er en del af folkeskolens verden og endelig fravigelse af prøvebestemmelser - alt i alt en række informationer, som er praktiske at have inden for rækkevidde i skolelederens og lærerens arbejdsverden.
Sluttelig de ministerielle temaer, som afløser nogle af de gamle vejledninger. Det er et væsentligt grundmateriale, som alle lærere kan læse med udbytte.
Specialundervisningen er i dag er en veludbygget integreret del af skolens hverdag, og den fungerer som et fintmasket net overalt i skolen. Den samler op og bygger op omkring de børn, der har større eller mindre vanskeligheder med at klare den almindelige undervisning.
Det er ikke nok at vide, at der er specialundervisning. Det er nødvendigt at kende grundlaget, den bygger på. Det giver mulighed for tilrettelæggelse af den undervisningsstruktur, de enkelte elever har behov for.
Vort skolesystems faglige specialundervisning er utrolig flot, og det må vi forsøge at bevare; men der er andre dele af specialundervisningen, der presser sig på. D