Start med konkrete materialer
98,75 kr
På lager
ISBN
9788776071417
Start med er et inspirationsmateriale til pædagoger og lærere til, hvordan konkrete materialer kan indgå funktionelt i den første matematikundervisning, og hvordan materialerne kan være et centralt element til udvikling af de yngste børns begreber, sprog og færdigheder.
Fokus i denne bog er beskrivelse af aktiviteter med udvalgte materialer, og nogle af de pædagogiske muligheder disse konkrete materialer rummer for udviklende matematiske aktiviteter i skolestarten. Prioriteringen af de konkrete materialer er ikke en nedprioritering af andre væsentlige matematiske aktiviteter som lege i skolegården, fysiske aktiviteter i gymnastiksalen, udnyttelse af skolebygningens muligheder, »gå på opdagelse« i de nære omgivelser, spil på computeren og i matematikbogen.
Bogens forslag er fleksible i forhold til organisation, om aktiviteterne skal foregå klassevis, parvis, individuelt eller i grupper. Af praktiske/pædagogiske grunde og af hensyn til »fællessproget« bør en del foregå fælles, mens andet med fordel organiseres i smågrupper, men det skal kraftigt understreges, at det er læreren, der udvælger og tilrettelægger den pædagogiske rækkefølge af aktiviteterne og den pædagogiske sammenhæng de skal indgå i.
Fokus i denne bog er beskrivelse af aktiviteter med udvalgte materialer, og nogle af de pædagogiske muligheder disse konkrete materialer rummer for udviklende matematiske aktiviteter i skolestarten. Prioriteringen af de konkrete materialer er ikke en nedprioritering af andre væsentlige matematiske aktiviteter som lege i skolegården, fysiske aktiviteter i gymnastiksalen, udnyttelse af skolebygningens muligheder, »gå på opdagelse« i de nære omgivelser, spil på computeren og i matematikbogen.
Bogens forslag er fleksible i forhold til organisation, om aktiviteterne skal foregå klassevis, parvis, individuelt eller i grupper. Af praktiske/pædagogiske grunde og af hensyn til »fællessproget« bør en del foregå fælles, mens andet med fordel organiseres i smågrupper, men det skal kraftigt understreges, at det er læreren, der udvælger og tilrettelægger den pædagogiske rækkefølge af aktiviteterne og den pædagogiske sammenhæng de skal indgå i.
| Undertitel | en idébog til matematiske aktiviteter |
|---|---|
| Forfatter | Bent Nørgaard |
| Forlag | Special-pædagogisk forlag |
| Indbinding | Hæftet |
| Thema koder | For folkeskolen, Undervisningsmidler: matematik |
| Varegruppe | Skole- og lærebøger, div. |
| Ekspedition | SPF |
| Udgivelsesdato | 13. okt. 2005 |
| Sideantal | 31 |
| Bredde | 0 |
| Højde | 0 |
| Dybde | 0 |
| Vægt | 136 |
| Første udgave | 0 |
| Oplagsdato | 13. okt. 2005 |
| Oplag | 1 |
| Udgave | 1 |
| ISBN-13 | 9788776071417 |
| ISBN-10 | 8776071413 |
| EAN | 9788776071417 |
| Sprog | Dansk |
| Orignalsprog | Dansk |
| Illustreret i farver/sh | Nej |





