Fra Specialskole til kompetence-center
161,25 kr
På lager
ISBN
9788776072933
Formålet med bogen er at inspirere politikere, ledere og lærere til at tage initiativer, der fremmer den inkluderende folkeskole.
Gennem mange år har specialskoler og almene skoler eksisteret side om side, men uden den store fælles dialog. Specialskoler har en ekspertise om børn med særlige behov, som kommer skolens egne elever til gode. Andre børn kunne også få glæde af den.
Danmark har en officiel vision om den rummelige folkeskole. Visionen for specialskolen er, at den kan udvikle sig til et sted:
- med viden, indsigt, kompetencer og ressourcer på et specifikt fagområde
- der varetager rådgivnings-, planlægnings- og evalueringsfunktioner i forhold til børn med særlige behov
- der indgår i dialog og inklussionsprocesser med almenskolen
Gennem mange år har specialskoler og almene skoler eksisteret side om side, men uden den store fælles dialog. Specialskoler har en ekspertise om børn med særlige behov, som kommer skolens egne elever til gode. Andre børn kunne også få glæde af den.
Danmark har en officiel vision om den rummelige folkeskole. Visionen for specialskolen er, at den kan udvikle sig til et sted:
- med viden, indsigt, kompetencer og ressourcer på et specifikt fagområde
- der varetager rådgivnings-, planlægnings- og evalueringsfunktioner i forhold til børn med særlige behov
- der indgår i dialog og inklussionsprocesser med almenskolen
Undertitel | et udviklingsscenarium |
---|---|
Forfatter | Lone Gregersen |
Forlag | Videncenter for Specialpædagogik CVU København & Nordsjælland |
Indbinding | Hæftet |
Thema koder | Danmark, Grundskoler og skoler for mellemtrinnet |
Varegruppe | Skole- og lærebøger, div. |
Ekspedition | SPF |
Udgivelsesdato | 12. okt. 2006 |
Sideantal | 28 |
Bredde | 0 |
Højde | 0 |
Dybde | 0 |
Vægt | 116 |
Første udgave | 2006 |
Oplagsdato | 12. okt. 2006 |
Oplag | 1 |
Udgave | 1 |
ISBN-13 | 9788776072933 |
ISBN-10 | 8776072932 |
EAN | 9788776072933 |
Sprog | Dansk |
Orignalsprog | Dansk |
Illustreret i farver/sh | Nej |