Musik under huden - struktureret kreativitet i undervisningen - og om at håndtere skabelse af musik og andre ordløse kunstar
250,00 kr
På lager
ISBN
9788776128234
Om at håndtere skabelse af musik og andre ordløse kunstarter på deres egne præmisser.
Praktisk orienteret bog om grydeklare kreativitetsretter til musikundervisningen.
Denne bog handler om:
· at kommunikere uden om sproget – ikke fordi sproget ikke er godt, men fordi den verbale kommunikation indtager en så dominerende rolle i vore generelle læringsprocesser, at den let kommer til at overskygge andre kommunikationsformer.
· at den ikke-verbale kommunikation ikke behøver at være tilfældige og diffuse udtryk – det kan også være lyd, musik, bevægelse, dans og non-figurativ billedkunst.
· at musik, bevægelse, dans og non-figurativ kunst kan opfattes som selvstændige ”sprog” med deres egen og en fælles grammatik og retorik.
· at disse ikke-verbalt bårne udtryksformer opfører sig helt anderledes i form, retorik og grammatik end den sproglige.
· at give den lærer (musik, billedkunst, idræt), der gerne vil arbejde med disse udtryksformer i mere skabende rammer nogle metoder og råd.
Denne bog er skrevet af en komponist, en scenograf og en danser
· af tre personer, der alle har en igangværende og anerkendt kunstnerisk praksis
· af tre personer, der interesserer sig for at lade børn og unge få del i kunstneriske processer
· af tre personer, der har årelang erfaring med samarbejdsprojekter og workshops på danske skoler
· af tre personer, der ser mulighederne i at bruge disse kunstneriske processer som en betydningsfuld motivationsskaber og livskommentator for både bogligt stærk og svage elever i grundskolen.
Praktisk orienteret bog om grydeklare kreativitetsretter til musikundervisningen.
Denne bog handler om:
· at kommunikere uden om sproget – ikke fordi sproget ikke er godt, men fordi den verbale kommunikation indtager en så dominerende rolle i vore generelle læringsprocesser, at den let kommer til at overskygge andre kommunikationsformer.
· at den ikke-verbale kommunikation ikke behøver at være tilfældige og diffuse udtryk – det kan også være lyd, musik, bevægelse, dans og non-figurativ billedkunst.
· at musik, bevægelse, dans og non-figurativ kunst kan opfattes som selvstændige ”sprog” med deres egen og en fælles grammatik og retorik.
· at disse ikke-verbalt bårne udtryksformer opfører sig helt anderledes i form, retorik og grammatik end den sproglige.
· at give den lærer (musik, billedkunst, idræt), der gerne vil arbejde med disse udtryksformer i mere skabende rammer nogle metoder og råd.
Denne bog er skrevet af en komponist, en scenograf og en danser
· af tre personer, der alle har en igangværende og anerkendt kunstnerisk praksis
· af tre personer, der interesserer sig for at lade børn og unge få del i kunstneriske processer
· af tre personer, der har årelang erfaring med samarbejdsprojekter og workshops på danske skoler
· af tre personer, der ser mulighederne i at bruge disse kunstneriske processer som en betydningsfuld motivationsskaber og livskommentator for både bogligt stærk og svage elever i grundskolen.
Undertitel | Struktureret kreativitet i undervisningen |
---|---|
Forfatter | Mogens Christensen |
Forlag | Dansk Sang |
Thema koder | For folkeskolen, Kunst og kultur, Musik, Undervisning i et specifikt fag |
Varegruppe | Skole- og lærebøger, div. |
Ekspedition | Egen |
Udgivelsesdato | 1. maj 2013 |
Sideantal | 121 |
Bredde | 0 |
Højde | 0 |
Dybde | 0 |
Vægt | 0 |
Første udgave | 2013 |
Oplagsdato | 1. maj 2013 |
Oplag | 1 |
Udgave | 1 |
ISBN-13 | 9788776128234 |
ISBN-10 | 8776128237 |
EAN | 9788776128234 |
Sprog | Dansk |
Orignalsprog | Dansk |
Artist | Louise Midtgaard |
Illustreret i farver/sh | Nej |