Sprogbrug og sprogfunktioner i to kontekster
190,00 kr
På lager
ISBN
9788776130114
Bogen sætter fokus på elevers mundtlige sprogbrug. Den belyser, hvodan forskellige undervisningssituationer påvirker elevernes mulighed for at bruge og udvikle deres mundtlige sprog. Bogens analyser og eksempler problematiserer spændvidden af de sprogfunktioner, der arbejdes med, og elevernes faktiske mulighed for selv at træne og bruge det mundtlige sprog i undervisningen. Klasselokalets overvejende fremstillende sprog ses i kontrast til udeskoledagens mere undersøgende sprog.
Seminarie- og grundskolelærere samt lærerstuderende kan her finde ny viden og inspiration til udviklingen af undervisningen i mundtlig sprog - både når undervisningen foregår i klasselokalet, og når den henlægges til andre lokaliteter.
Seminarie- og grundskolelærere samt lærerstuderende kan her finde ny viden og inspiration til udviklingen af undervisningen i mundtlig sprog - både når undervisningen foregår i klasselokalet, og når den henlægges til andre lokaliteter.
Undertitel | en undersøgelse af det danskfaglige potentiale i udeundervisningen i naturklassen på Rødkilde Skole |
---|---|
Forfatter | Lene Herholdt |
Forlag | Danmarks Pædagogiske Universitet |
Thema koder | Lingvistik |
Varegruppe | Pædagogik, Børn og forældre |
Ekspedition | AAUF |
Udgivelsesdato | 1. jan. 2003 |
Sideantal | 162 |
Bredde | 0 |
Højde | 0 |
Dybde | 0 |
Vægt | 0 |
Første udgave | 2003 |
Oplagsdato | 1. jan. 2003 |
Oplag | 1 |
Udgave | 1 |
ISBN-13 | 9788776130114 |
ISBN-10 | 8776130118 |
EAN | 9788776130114 |
Sprog | Dansk |
Orignalsprog | Sproget kan ikke bestemmes |
Illustreret i farver/sh | Nej |