Tværæstetisk læring
210,00 kr
På lager
ISBN
9788776130299
Animationen udfordrer et stadigt mere stresset forbrugersamfund ved sin insisteren på at blive noget materielt. I animationsteateret må scenografi sammentænkes med dramaturgi. Det sker i et synergetisk møde mellem mange kunstarter og fagområder. Teaterformen repræsenterer en mulighed for tværæstetisk læring. I rapporten dokumenteres animationsteaterets læringspotentialer og billedsprog. Undersøgelsen bygger på erfaringer fra undervisningsforløb, som analyseres og tematiseres i forhold til teorier om kunst og læring.
Bogen indeholder en række eksempler på undervisningsforløb fra skoler og seminarier – tænkt som inspiration til opdyrkning af animationsteater i teori og praksis.
Bogen indeholder en række eksempler på undervisningsforløb fra skoler og seminarier – tænkt som inspiration til opdyrkning af animationsteater i teori og praksis.
| Undertitel | undervisning i og med animationsteater, rapport og oplæg |
|---|---|
| Forfatter | Ida Hamre |
| Forlag | Danmarks Pædagogiske Universitets |
| Thema koder | Antologier: generelt, Dukketeater |
| Varegruppe | Pædagogik, Børn og forældre |
| Ekspedition | AAUF |
| Udgivelsesdato | 1. jan. 2005 |
| Sideantal | 238 |
| Bredde | 0 |
| Højde | 0 |
| Dybde | 0 |
| Vægt | 0 |
| Første udgave | 2004 |
| Oplagsdato | 1. jan. 2005 |
| Oplag | 0 |
| Udgave | 1 |
| ISBN-13 | 9788776130299 |
| ISBN-10 | 8776130290 |
| EAN | 9788776130299 |
| Sprog | Dansk |
| Orignalsprog | Sproget kan ikke bestemmes |
| Illustreret i farver/sh | Nej |




