Tværæstetisk læring
210,00 kr
På lager
ISBN
9788776130299
Animationen udfordrer et stadigt mere stresset forbrugersamfund ved sin insisteren på at blive noget materielt. I animationsteateret må scenografi sammentænkes med dramaturgi. Det sker i et synergetisk møde mellem mange kunstarter og fagområder. Teaterformen repræsenterer en mulighed for tværæstetisk læring. I rapporten dokumenteres animationsteaterets læringspotentialer og billedsprog. Undersøgelsen bygger på erfaringer fra undervisningsforløb, som analyseres og tematiseres i forhold til teorier om kunst og læring.
Bogen indeholder en række eksempler på undervisningsforløb fra skoler og seminarier – tænkt som inspiration til opdyrkning af animationsteater i teori og praksis.
Bogen indeholder en række eksempler på undervisningsforløb fra skoler og seminarier – tænkt som inspiration til opdyrkning af animationsteater i teori og praksis.
Undertitel | undervisning i og med animationsteater, rapport og oplæg |
---|---|
Forfatter | Ida Hamre |
Forlag | Danmarks Pædagogiske Universitets |
Thema koder | Antologier: generelt, Dukketeater |
Varegruppe | Pædagogik, Børn og forældre |
Ekspedition | AAUF |
Udgivelsesdato | 1. jan. 2005 |
Sideantal | 238 |
Bredde | 0 |
Højde | 0 |
Dybde | 0 |
Vægt | 0 |
Første udgave | 2004 |
Oplagsdato | 1. jan. 2005 |
Oplag | 0 |
Udgave | 1 |
ISBN-13 | 9788776130299 |
ISBN-10 | 8776130290 |
EAN | 9788776130299 |
Sprog | Dansk |
Orignalsprog | Sproget kan ikke bestemmes |
Illustreret i farver/sh | Nej |