Når ledelse er kommunikation 3. udgave
475,00 kr
Udsolgt. Fås i anden udgave.
ISBN
9788776640491
Så er det sagt!Lederens evne til at kommunikere er i stigende grad blevet den udslaggivende faktor for, om han lykkes eller ej.
Kommunikation er mere end nogensinde blevet et omdrejningspunkt i virksomheden, fordi både den daglige produktion og den løbende udvikling bliver til og styres i en tæt dialog mellem ledere og medarbejdere. Det er således ikke mærkeligt, at der i dag stilles store krav til ledernes kommunikative kompetencer. Lederne skal kunne skabe en god dialog med medarbejderne, og de skal kunne præsentere og engagere medarbejderne i fælles visioner, mål og værdier. Det er også vigtigt, at lederen kan deltage i strategiske diskussioner om virksomhedens og enhedens kommunikation. Han skal vænne sig til altid at forberede sin kommunikation grundigt, så kommunikationen bliver en integreret del af hans arbejdsmåde. Når ledelse er kommunikation koncentrerer sig om ledelse og kommunikation i et internt perspektiv. Bogens mål er at styrke lederens kommunikation, så virksomheden opnår endnu bedre resultater og opbygger et miljø, der fremmer arbejdsglæde og effektivitet.
Bogen tager bl.a. fat på emner som:
Lederen som strategisk kommunikator
Lederen som historiefortæller
Lederen som visionskommunikator
Lederen som værdikommunikator
Ledelse og kommunikation af forandringer
Appreciative Inquiry - Den værdsættende leder
Dialogbaseret ledelse
Hvert teoretisk afsnit ledsages af effektive refleksionsøvelser og værktøjer, så læseren hele tiden kan arbejde med på at udvikle sine egne kommunikative kompetencer.
Derudover underbygges emnet ved hjælp af cases fra bl.a.:Geoteknisk Institut, Sonofon, Danish Crown, Novo Nordisk IT og Ecolab
Kommunikation er mere end nogensinde blevet et omdrejningspunkt i virksomheden, fordi både den daglige produktion og den løbende udvikling bliver til og styres i en tæt dialog mellem ledere og medarbejdere. Det er således ikke mærkeligt, at der i dag stilles store krav til ledernes kommunikative kompetencer. Lederne skal kunne skabe en god dialog med medarbejderne, og de skal kunne præsentere og engagere medarbejderne i fælles visioner, mål og værdier. Det er også vigtigt, at lederen kan deltage i strategiske diskussioner om virksomhedens og enhedens kommunikation. Han skal vænne sig til altid at forberede sin kommunikation grundigt, så kommunikationen bliver en integreret del af hans arbejdsmåde. Når ledelse er kommunikation koncentrerer sig om ledelse og kommunikation i et internt perspektiv. Bogens mål er at styrke lederens kommunikation, så virksomheden opnår endnu bedre resultater og opbygger et miljø, der fremmer arbejdsglæde og effektivitet.
Bogen tager bl.a. fat på emner som:
Lederen som strategisk kommunikator
Lederen som historiefortæller
Lederen som visionskommunikator
Lederen som værdikommunikator
Ledelse og kommunikation af forandringer
Appreciative Inquiry - Den værdsættende leder
Dialogbaseret ledelse
Hvert teoretisk afsnit ledsages af effektive refleksionsøvelser og værktøjer, så læseren hele tiden kan arbejde med på at udvikle sine egne kommunikative kompetencer.
Derudover underbygges emnet ved hjælp af cases fra bl.a.:Geoteknisk Institut, Sonofon, Danish Crown, Novo Nordisk IT og Ecolab
Undertitel | en medreflekterende bog om lederens kommunikative kompetencer |
---|---|
Forfatter | Leif Pjetursson |
Forlag | Akademisk Forlag |
Indbinding | Indbundet |
Thema koder | Erhvervsliv, virksomheder og ledelse |
Varegruppe | Management |
Ekspedition | DBK |
Udgivelsesdato | 18. feb. 2005 |
Sideantal | 308 |
Bredde | 0 |
Højde | 0 |
Dybde | 0 |
Vægt | 0 |
Første udgave | 2005 |
Oplagsdato | 29. apr. 2010 |
Oplag | 9 |
Udgave | 1 |
ISBN-13 | 9788776640491 |
ISBN-10 | 8776640493 |
EAN | 9788776640491 |
Sprog | dan |
Orignalsprog | dan |
Illustreret i farver/sh | Nej |