Kvalitetens beskaffenhed
Vi lever i kvalitetens tidsalder. Alle ønsker mere kvalitet, og kvalitet er i dag blevet allestedsnærværende, organiseret og offentlig.
Allestedsnærværende, fordi snart sagt alle livsområder forventes at have kvalitet. Organiseret, fordi kvalitetssikring, dokumentation og udvikling allerede er sat i system i form af koncepter for ledelse og organisation. Og offentlig, fordi en stor del af samfundets fælles anliggender i dag anskues som noget, der trænger til en kvalitetsreform.
Der er imidlertid et problem. Kvalitet betyder noget forskelligt for hver af os, og enhver kan lægge sine egne vurderinger ind i dette åbne begreb. Alligevel må vi kommunikere om det i fællesskab – både praktisk og politisk.
Men hvor kommer kvalitetsbegrebet fra, hvordan har det udviklet sig? Og hvordan håndteres de mange aspekter af kvalitetsbegrebet i praksis? Det undersøger professor Peter Dahler-Larsen i sin bog, som henvender sig til enhver, som er interesseret i at vide, hvad kvalitet er, før man kræver mere af det.
| Forfatter | Peter Dahler-Larsen |
|---|---|
| Forlag | Syddansk Universitetsforlag |
| Indbinding | Hæftet |
| Thema koder | Sociologi |
| Varegruppe | Samfund, div. |
| Ekspedition | SDUF |
| Udgivelsesdato | 5. jan. 1 |
| Sideantal | 186 |
| Første udgave | 2008 |
| Oplagsdato | 1. jan. 2018 |
| Oplag | 4 |
| Udgave | 1 |
| Serie | University of Southern Denmark Studies in History and Social Sciences |
| ISBN-13 | 9788776742775 |
| ISBN-10 | 8776742776 |
| EAN | 9788776742775 |
| Sprog | Dansk |
| Orignalsprog | Dansk |
| Illustreret i farver/sh | Nej |



