Entreprenørskab i teori og praksis
250,00 kr
Udsolgt. Fås i anden udgave.
ISBN
9788776743796
Bogen præsenterer læseren bredt for fænomenet entreprenørskab. Den sætter fokus på muligheders tilblivelse, evaluering og organisering. Muligheder som kan resultere i nye og selvstændige organisationer eller kan lede til nye projekter og forretningsområder inden for eksisterende virksomheder og i andre organisatoriske kontekster.
Teorier om entreprenørskab er fyldt med spændinger og dilemmaer. De præsenteres i bogen som en samling af paradokser. Dette udfordrer forståelsen af entreprenørskab og giver læseren indblik i teoriernes spændingsfyldte natur. Samtidig afspejler paradokserne den usikkerhed og kompleksitet, entreprenører møder i deres hverdag. Læseren udfordres via bogen til at være kritisk og tage stilling til mange af de ofte gådefulde og dilemmafyldte situationer, entreprenører kommer i på deres vej.
Bogen har en introducerende karakter. Den kræver ingen specielle forkundskaber og kan bruges af alle studieretninger ved de videregående uddannelser. Bogen henvender sig bredt til alle studerende: De studerende, som har et ønske om at starte egen virksomhed – eller allerede driver egen virksomhed i studietiden. Og de studerende, som mere generelt ønsker at udvikle en entreprenøriel tankegang og relevante entreprenørielle kompetencer til brug i deres fremtidige karriere.
Teorier om entreprenørskab er fyldt med spændinger og dilemmaer. De præsenteres i bogen som en samling af paradokser. Dette udfordrer forståelsen af entreprenørskab og giver læseren indblik i teoriernes spændingsfyldte natur. Samtidig afspejler paradokserne den usikkerhed og kompleksitet, entreprenører møder i deres hverdag. Læseren udfordres via bogen til at være kritisk og tage stilling til mange af de ofte gådefulde og dilemmafyldte situationer, entreprenører kommer i på deres vej.
Bogen har en introducerende karakter. Den kræver ingen specielle forkundskaber og kan bruges af alle studieretninger ved de videregående uddannelser. Bogen henvender sig bredt til alle studerende: De studerende, som har et ønske om at starte egen virksomhed – eller allerede driver egen virksomhed i studietiden. Og de studerende, som mere generelt ønsker at udvikle en entreprenøriel tankegang og relevante entreprenørielle kompetencer til brug i deres fremtidige karriere.
Undertitel | Paradokser i spil |
---|---|
Forfatter | Suna Løwe Nielsen, Kim Klyver, Majbritt Evald, Torben Bager |
Forlag | Iværksætterakademiet IDEA. i kommission hos Syddansk Universitetsforlag |
Indbinding | Hæftet |
Thema koder | Entreprenørskab, Lærervejledninger og undervisningsmateriale |
Varegruppe | Samfund, div. |
Ekspedition | SDUF |
Udgivelsesdato | 5. jan. 1 |
Sideantal | 256 |
Bredde | 0 |
Højde | 0 |
Dybde | 0 |
Vægt | 0 |
Første udgave | 2009 |
Oplagsdato | 1. jan. 2012 |
Oplag | 2 |
Udgave | 1 |
ISBN-13 | 9788776743796 |
ISBN-10 | 8776743799 |
EAN | 9788776743796 |
Sprog | Dansk |
Orignalsprog | Dansk |
Illustreret i farver/sh | Nej |