Designkulturanalyser

298,75 kr
På lager
ISBN
9788776749125

Designprodukter kan man beundre for deres udseende, form eller hvordan de materialiserer en god idé, men en nøjere kulturel undersøgelse kan afdække flere sammenhænge, fordi man dermed ser design i forhold til omgivelserne, situationen eller slet og ret historien.
Når design analyseres ud fra en kulturel vinkel, spørger man grundliggende om, hvor betydningen dannes. Eller måske rettere betydningerne, for design viser sig ofte at have flere betydninger end den, det er født med.
Det er dette sammensatte billede af designkulturen, som denne bog stiller skarpt på. I 12 kapitler giver bogens forfattere deres bidrag til at udforske designkulturens brede felt med mange nicher, aktører, komplekse betydningsmekanismer og stadige forskydninger, betinget af mode, medier og politiske dagsordner.

Specifikationer
Forlag Syddansk Universitetsforlag
Thema koder Industriel kunst, kommerciel kunst og design
Varegruppe Arkitektur & Design
Ekspedition SDUF
Udgivelsesdato 28. okt. 2015
Sideantal 276
Bredde 170
Højde 245
Dybde 23
Vægt 660
Første udgave 2015
Oplagsdato 28. okt. 2015
Oplag 2
Udgave 1
ISBN-13 9788776749125
ISBN-10 8776749126
EAN 9788776749125
Sprog Dansk
Orignalsprog Dansk
Illustreret i farver/sh Nej
Copyright © 2013-present Magento, Inc. All rights reserved.