Populærmusikkultur i Danmark siden 2000
Denne bog handler om populærmusikkultur i Danmark siden 2000. Om den myriade af genrer, stilarter, moder og konkrete musikudgivelser, -optrædener og -oplevelser, som udgør populærmusikkens vidtstrakte og brogede felt. Om de fans, artister, pladeselskaber, festivaler, koncertbegivenheder, sportskampe, uddannelsesinstitutioner, musikpolitiske og mediemæssige tiltag med meget mere, som tegner populærmusikkens kultur. Og om de ændrede betingelser for musikfrembringelse og -forbrug bragt til veje af globalisering og den digitale musikrevolution.
Bogen fokuserer på en række aspekter af periodens rap, pop, rock, metal, verdensmusik og electronica – ikke blot på kunstnerne og deres tekster, produktioner, udgivelser og optrædener, men også på alt det, der udspiller sig rundt om kunstnerne, dvs. fankulturerne, pladeselskaberne, festivalerne, koncertbegivenhederne, talentudviklingen med mere. Bogens tilgang til emnet er interdisciplinær, og bidragyderne kommer fra så forskellige fag og forskningsfelter som musikvidenskab, antropologi, pædagogisk filosofi samt køns-, litteratur-, design- og kommunikationsforskning.
Undertitel | i Danmark siden 2000 |
---|---|
Forlag | Syddansk Universitetsforlag |
Thema koder | Danmark, Musikhistorie, Populærmusik |
Varegruppe | Kultur, div. |
Ekspedition | SDUF |
Udgivelsesdato | 25. okt. 2016 |
Sideantal | 432 |
Bredde | 155 |
Højde | 230 |
Dybde | 26 |
Vægt | 900 |
Første udgave | 2016 |
Oplagsdato | 25. okt. 2016 |
Oplag | 1 |
Udgave | 1 |
Serie | University of Southern Denmark Studies in History and Social Sciences |
ISBN-13 | 9788776749545 |
ISBN-10 | 8776749541 |
EAN | 9788776749545 |
Sprog | Dansk |
Orignalsprog | Dansk |
Illustreret i farver/sh | Nej |