Kategoriseringsmodel for sygeplejestuderendes læreprocesser

Af: Linda Kragelund
25,00 kr
Desværre udsolgt fra forlaget.
ISBN
9788776841829
Udgivet af Forskningsprogrammet Kompetenceudvikling i et livslangt perspektiv, under Learning Lab Denmark, Danmarks Pædagogiske Universitetsskole og Psykia­trien, Region Sjælland

I hæftet beskriver forfatteren en kategoriseringsmodel for sygeplejestuderendes læreprocesser i interaktion med psykiatriske patienter. Den er udviklet i forbindelse med hendes ph.d.-projekt Uddannelse til professionsbachelor i sygepleje.

I hæftet forklarer forfatteren, bl.a. via eksempler fra praksis, hvordan sygeplejestuderende og deres kliniske vejledere kan bruge kategoriseringsmodellen som et lærings- og undervisningsredskab i forbindelse med de studerendes kliniske uddannelse i psykiatri. Forfatteren argumenterer for, at anvendelse af modellen kan skabe grundlag for at udnytte de studerendes læremuligheder optimalt og dermed effektivisere uddannelsen.

Kategoriseringsmodellen kan også anvendes i andre uddannelser, hvor interaktion med mennesker er en væsentlig del af professionens arbejde, f.eks. i de grundlæggende social- og sundhedsuddannelser og i pædagoguddannelsen.
Specifikationer
Undertitel et arbejdsredskab for studerende og deres kliniske vejledere
Forfatter Linda Kragelund
Forlag Forskningsprogrammet Kompetenceudvikling i et livslangt perspektiv. Psykiatrien, Region Sjælland
Thema koder Sygeplejeforskning og sygeplejeteori
Varegruppe Sygepleje
Ekspedition AAUF
Udgivelsesdato 1. jan. 2007
Sideantal 28
Bredde 0
Højde 0
Dybde 0
Vægt 0
Første udgave 2007
Oplagsdato 1. jan. 2007
Oplag 1
Udgave 1
ISBN-13 9788776841829
ISBN-10 8776841820
EAN 9788776841829
Sprog Dansk
Orignalsprog Dansk
Illustreret i farver/sh Nej
Copyright © 2013-present Magento, Inc. All rights reserved.