Kategoriseringsmodel for sygeplejestuderendes læreprocesser
25,00 kr
Desværre udsolgt fra forlaget.
ISBN
9788776841829
Udgivet af Forskningsprogrammet Kompetenceudvikling i et livslangt perspektiv, under Learning Lab Denmark, Danmarks Pædagogiske Universitetsskole og Psykiatrien, Region Sjælland
I hæftet beskriver forfatteren en kategoriseringsmodel for sygeplejestuderendes læreprocesser i interaktion med psykiatriske patienter. Den er udviklet i forbindelse med hendes ph.d.-projekt Uddannelse til professionsbachelor i sygepleje.
I hæftet forklarer forfatteren, bl.a. via eksempler fra praksis, hvordan sygeplejestuderende og deres kliniske vejledere kan bruge kategoriseringsmodellen som et lærings- og undervisningsredskab i forbindelse med de studerendes kliniske uddannelse i psykiatri. Forfatteren argumenterer for, at anvendelse af modellen kan skabe grundlag for at udnytte de studerendes læremuligheder optimalt og dermed effektivisere uddannelsen.
Kategoriseringsmodellen kan også anvendes i andre uddannelser, hvor interaktion med mennesker er en væsentlig del af professionens arbejde, f.eks. i de grundlæggende social- og sundhedsuddannelser og i pædagoguddannelsen.
I hæftet beskriver forfatteren en kategoriseringsmodel for sygeplejestuderendes læreprocesser i interaktion med psykiatriske patienter. Den er udviklet i forbindelse med hendes ph.d.-projekt Uddannelse til professionsbachelor i sygepleje.
I hæftet forklarer forfatteren, bl.a. via eksempler fra praksis, hvordan sygeplejestuderende og deres kliniske vejledere kan bruge kategoriseringsmodellen som et lærings- og undervisningsredskab i forbindelse med de studerendes kliniske uddannelse i psykiatri. Forfatteren argumenterer for, at anvendelse af modellen kan skabe grundlag for at udnytte de studerendes læremuligheder optimalt og dermed effektivisere uddannelsen.
Kategoriseringsmodellen kan også anvendes i andre uddannelser, hvor interaktion med mennesker er en væsentlig del af professionens arbejde, f.eks. i de grundlæggende social- og sundhedsuddannelser og i pædagoguddannelsen.
| Undertitel | et arbejdsredskab for studerende og deres kliniske vejledere |
|---|---|
| Forfatter | Linda Kragelund |
| Forlag | Forskningsprogrammet Kompetenceudvikling i et livslangt perspektiv. Psykiatrien, Region Sjælland |
| Thema koder | Sygeplejeforskning og sygeplejeteori |
| Varegruppe | Sygepleje |
| Ekspedition | AAUF |
| Udgivelsesdato | 1. jan. 2007 |
| Sideantal | 28 |
| Bredde | 0 |
| Højde | 0 |
| Dybde | 0 |
| Vægt | 0 |
| Første udgave | 2007 |
| Oplagsdato | 1. jan. 2007 |
| Oplag | 1 |
| Udgave | 1 |
| ISBN-13 | 9788776841829 |
| ISBN-10 | 8776841820 |
| EAN | 9788776841829 |
| Sprog | Dansk |
| Orignalsprog | Dansk |
| Illustreret i farver/sh | Nej |





