Pædagogisk brug af test
97,50 kr
Desværre udsolgt fra forlaget.
ISBN
9788776842932
Ny omfattende analyse af 28 års international forskning viser, at nøglen til pædagogisk brug af nationale test er respons og fejltypeanalyser.
Nationale test er gode til benchmarking og kvalitetssikring, og ny undersøgelse fra Dansk Clearinghouse for Uddannelsesforskning peger på, at man kan styrke anvendelsen af lærerens pædagogiske brug ved at tilbyde respons- og/eller fejltypeanalyser af elevernes besvarelser.
»Læreruddannelsen bør derfor inddrage lærerkompetencer til både at udvikle lokale test og til at fortolke faglige analyser af testdata fra centralt producerede instanser,« siger professor Sven Erik Nordenbo
Nationale test er gode til benchmarking og kvalitetssikring, og ny undersøgelse fra Dansk Clearinghouse for Uddannelsesforskning peger på, at man kan styrke anvendelsen af lærerens pædagogiske brug ved at tilbyde respons- og/eller fejltypeanalyser af elevernes besvarelser.
»Læreruddannelsen bør derfor inddrage lærerkompetencer til både at udvikle lokale test og til at fortolke faglige analyser af testdata fra centralt producerede instanser,« siger professor Sven Erik Nordenbo
Undertitel | Et systematisk review |
---|---|
Forfatter | Sven Erik Nordenbo |
Forlag | Danmarks Pædagogiske Universitetsforlag. Dansk Clearinghouse for uddannelsesforskning |
Thema koder | Uddannelse: eksamination og evaluering |
Varegruppe | Pædagogik, Børn og forældre |
Ekspedition | AAUF |
Udgivelsesdato | 5. maj 2009 |
Sideantal | 173 |
Bredde | 0 |
Højde | 0 |
Dybde | 0 |
Vægt | 0 |
Første udgave | 2009 |
Oplagsdato | 5. jan. 1 |
Oplag | 1 |
Udgave | 1 |
ISBN-13 | 9788776842932 |
ISBN-10 | 8776842932 |
EAN | 9788776842932 |
Sprog | Dansk |
Orignalsprog | Dansk |
Illustreret i farver/sh | Nej |