Hr. Møllers nye mand
100,00 kr
Desværre udsolgt fra forlaget.
ISBN
9788776921736
Hvem er han, Nils Smedgaard Andersen, topchefen for landets suverænt største og mest magtfulde virksomhed? Niels Lunde, journalist og erhvervskommentator, fortæller historien om den nye stærke mand i A.P. Møller-Mærsk.
Hr. Møllers nye mand kortlægger den dramatiske ledelsesrokade i 2007, hvor Jess Søderberg blev sendt på pension og Niels Smedegaard Andersen sat ind.
Hr. Møllers nye mand er det første samlede overblik over de seneste års voldsomme opbrud i kulturen og værdierne på Esplanaden og de opslidende magtkampe mellem Mærsk Mc-Kinney Møller og rederiets skibsredere.
Niels Lunde går tæt på de nye skibsredere i A.P. Møller-Mærsk, blotlægger deres stærke og svage sider og vurderer Nils Smedegaard Andersens chancer for at få succes.
Hr. Møllers nye mand er også fortællingen om Carlsbergs moderne historie og om den krise i nationalbryggeriet og -klenodiet som i 1990érne banede vejen for Nils Smedegaard Andersen. Den unge koncernchef fik på få år arbejdet sig ind i direktionen, lagde en strategi, oplevede sejre og nederlag - og genoprettede Carlsberg.
Hr. Møllers nye mand løfter sløret for det spektakulære drama, hvor Carlsberg og hollandske Heineken i hemmelighed forberedte en fælles fjendtlig overtagelse af Carlsbergs partner, det kæmpestore skotske bryggeri Scottish & Newcastle.
Hr. Møllers nye mand kortlægger den dramatiske ledelsesrokade i 2007, hvor Jess Søderberg blev sendt på pension og Niels Smedegaard Andersen sat ind.
Hr. Møllers nye mand er det første samlede overblik over de seneste års voldsomme opbrud i kulturen og værdierne på Esplanaden og de opslidende magtkampe mellem Mærsk Mc-Kinney Møller og rederiets skibsredere.
Niels Lunde går tæt på de nye skibsredere i A.P. Møller-Mærsk, blotlægger deres stærke og svage sider og vurderer Nils Smedegaard Andersens chancer for at få succes.
Hr. Møllers nye mand er også fortællingen om Carlsbergs moderne historie og om den krise i nationalbryggeriet og -klenodiet som i 1990érne banede vejen for Nils Smedegaard Andersen. Den unge koncernchef fik på få år arbejdet sig ind i direktionen, lagde en strategi, oplevede sejre og nederlag - og genoprettede Carlsberg.
Hr. Møllers nye mand løfter sløret for det spektakulære drama, hvor Carlsberg og hollandske Heineken i hemmelighed forberedte en fælles fjendtlig overtagelse af Carlsbergs partner, det kæmpestore skotske bryggeri Scottish & Newcastle.
Undertitel | Nils Smedegaards revolution på Esplanaden - og på Carlsberg |
---|---|
Forfatter | Niels Lunde |
Forlag | Jyllands-Posten |
Indbinding | Indbundet |
Thema koder | Biografier, sande fortællinger og ikkefiktiv prosa, Levnedsmiddelteknologi, Transportindustri |
Varegruppe | Biografier & erindringer |
Ekspedition | DBK |
Udgivelsesdato | 25. sep. 2008 |
Sideantal | 335 |
Bredde | 180 |
Højde | 252 |
Dybde | 26 |
Vægt | 708 |
Første udgave | 0 |
Oplagsdato | 3. dec. 2008 |
Oplag | 2 |
Udgave | 1 |
ISBN-13 | 9788776921736 |
ISBN-10 | 8776921735 |
EAN | 9788776921736 |
Sprog | dan |
Orignalsprog | dan |
Illustreret i farver/sh | Nej |