Europaundervisning i hverdagens skole

Af: Finn Løkkegaard, Jørgen Schoubye
100,00 kr
På lager
ISBN
9788777014192
Europaundervisning i hverdagens skole er en rapport om et fagligt og tværfagligt udviklingsarbejde med hovedvægt på historie og samfundsfag. Den indgår som del af et europæisk projekt om udvikling af den europæiske dimension i undervisningen og har to formål:

For det første at udvikle en model for forskning i faglig-pædagogiske udviklingsarbejder, der hviler på kendskab til lærerpraksis, således som den tager form under hverdagsskolens ofte vanskelige betingelser.

For det andet at give en konkret og praksisnær beskrivelse af fire læreres faglige og tværfaglige europaundervisning i historie og samfundsfag på fire forskellige klassetrin.

Indholdsmæssigt står undviklingen af lærernes kendskab til og bevidsthed om egen praksis og praksisform og udviklingen af elevernes nationale og europæiske bevidsthed i centrum.

Denne bog henvender sig til lærere i folkeskolen og på seminarierne, der gennem viden om andres praksis søger at udvikle deres egen, og til alle, der gennem refleksion over beskreven praksis søger at udvikle brugbare teorier om pædagogisk praksis.

Lærerrapporter: Inger Jacobsen, Birthe Såby Pedersen, Birgitte Warming og Marianne Poulsen.
Specifikationer
Undertitel praksisformer på fire skoler i Københavnregionen, et pædagogisk og forskningsmæssigt pilotprojekt
Forfatter Finn Løkkegaard, Jørgen Schoubye
Forlag Institut for Historie og Samfundsfag, Danmarks Lærerhøjskole
Thema koder Undervisningsfærdigheder og undervisningsmetoder
Varegruppe Pædagogik, Børn og forældre
Ekspedition AAUF
Udgivelsesdato 1. jan. 1994
Sideantal 181
Bredde 0
Højde 0
Dybde 0
Vægt 0
Første udgave 1994
Oplagsdato 1. jan. 1994
Oplag 0
Udgave 0
ISBN-13 9788777014192
ISBN-10 8777014197
EAN 9788777014192
Sprog Dansk
Orignalsprog Dansk
Illustreret i farver/sh Nej
Copyright © 2013-present Magento, Inc. All rights reserved.