Europaundervisning i hverdagens skole
100,00 kr
På lager
ISBN
9788777014192
Europaundervisning i hverdagens skole er en rapport om et fagligt og tværfagligt udviklingsarbejde med hovedvægt på historie og samfundsfag. Den indgår som del af et europæisk projekt om udvikling af den europæiske dimension i undervisningen og har to formål:
For det første at udvikle en model for forskning i faglig-pædagogiske udviklingsarbejder, der hviler på kendskab til lærerpraksis, således som den tager form under hverdagsskolens ofte vanskelige betingelser.
For det andet at give en konkret og praksisnær beskrivelse af fire læreres faglige og tværfaglige europaundervisning i historie og samfundsfag på fire forskellige klassetrin.
Indholdsmæssigt står undviklingen af lærernes kendskab til og bevidsthed om egen praksis og praksisform og udviklingen af elevernes nationale og europæiske bevidsthed i centrum.
Denne bog henvender sig til lærere i folkeskolen og på seminarierne, der gennem viden om andres praksis søger at udvikle deres egen, og til alle, der gennem refleksion over beskreven praksis søger at udvikle brugbare teorier om pædagogisk praksis.
Lærerrapporter: Inger Jacobsen, Birthe Såby Pedersen, Birgitte Warming og Marianne Poulsen.
For det første at udvikle en model for forskning i faglig-pædagogiske udviklingsarbejder, der hviler på kendskab til lærerpraksis, således som den tager form under hverdagsskolens ofte vanskelige betingelser.
For det andet at give en konkret og praksisnær beskrivelse af fire læreres faglige og tværfaglige europaundervisning i historie og samfundsfag på fire forskellige klassetrin.
Indholdsmæssigt står undviklingen af lærernes kendskab til og bevidsthed om egen praksis og praksisform og udviklingen af elevernes nationale og europæiske bevidsthed i centrum.
Denne bog henvender sig til lærere i folkeskolen og på seminarierne, der gennem viden om andres praksis søger at udvikle deres egen, og til alle, der gennem refleksion over beskreven praksis søger at udvikle brugbare teorier om pædagogisk praksis.
Lærerrapporter: Inger Jacobsen, Birthe Såby Pedersen, Birgitte Warming og Marianne Poulsen.
Undertitel | praksisformer på fire skoler i Københavnregionen, et pædagogisk og forskningsmæssigt pilotprojekt |
---|---|
Forfatter | Finn Løkkegaard, Jørgen Schoubye |
Forlag | Institut for Historie og Samfundsfag, Danmarks Lærerhøjskole |
Thema koder | Undervisningsfærdigheder og undervisningsmetoder |
Varegruppe | Pædagogik, Børn og forældre |
Ekspedition | AAUF |
Udgivelsesdato | 1. jan. 1994 |
Sideantal | 181 |
Bredde | 0 |
Højde | 0 |
Dybde | 0 |
Vægt | 0 |
Første udgave | 1994 |
Oplagsdato | 1. jan. 1994 |
Oplag | 0 |
Udgave | 0 |
ISBN-13 | 9788777014192 |
ISBN-10 | 8777014197 |
EAN | 9788777014192 |
Sprog | Dansk |
Orignalsprog | Dansk |
Illustreret i farver/sh | Nej |