Et inspirationshæfte om lærersamarbejde
27,50 kr
Desværre udsolgt fra forlaget.
ISBN
9788777016349
Dette hæfte er et af de inspirationshæfter der laves til skolerne i 4 by projektet. I hver af byerne Herning, København, Skive og Vejle arbejder 3 skoler sammen med konsulenter fra DLH om at udvikle arbejdsområder og redskaber til evaluering af elevernes, klassernes, lærerteamenes og skolernes virksomhed. Projektet støttes af kommunerne og af Undervisningsministeriets Folkeskoleafdeling.
- et inspirationshæfte om
Lærersamarbejde - evaluering og udvikling
Dette hæfte handler om at støtte og styrke udviklingen af et funktionelt lærersamarbejde. Vi har den forståelse, at et mere forpligtende og dybtgående lærersamarbejde er en grundforudsætning for at kvalificere såvel elevernes som lærernes egen læring. Lærersamarbejdet bør derfor kontinuerligt evalueres og udvikles i relation til opgaverne i klassen, til den enkelte elev, forældrene m.v.
Hæftet viser en lang række evalueringsmetoder i forhold til klasselærerens ledelse, teamdannelsen og indholdet i lærersamarbejdet. - Hvad mødes vi om når vi mødes? - Hvordan kvalificerer vi mødernes form og indhold? Evalueringen kan blive en væsentlig kilde til at fastholde en fælles bevidsthed om nødvendige brud på den udbredte form for privat autonomi, der fortsat kendetegner mange skoler.
- et inspirationshæfte om
Lærersamarbejde - evaluering og udvikling
Dette hæfte handler om at støtte og styrke udviklingen af et funktionelt lærersamarbejde. Vi har den forståelse, at et mere forpligtende og dybtgående lærersamarbejde er en grundforudsætning for at kvalificere såvel elevernes som lærernes egen læring. Lærersamarbejdet bør derfor kontinuerligt evalueres og udvikles i relation til opgaverne i klassen, til den enkelte elev, forældrene m.v.
Hæftet viser en lang række evalueringsmetoder i forhold til klasselærerens ledelse, teamdannelsen og indholdet i lærersamarbejdet. - Hvad mødes vi om når vi mødes? - Hvordan kvalificerer vi mødernes form og indhold? Evalueringen kan blive en væsentlig kilde til at fastholde en fælles bevidsthed om nødvendige brud på den udbredte form for privat autonomi, der fortsat kendetegner mange skoler.
Undertitel | Evaluering og udvikling |
---|---|
Forfatter | Finn Møller, Anders Bech Thøgersen |
Forlag | Danmarks Lærerhøjskole |
Thema koder | Undervisningspersonale |
Varegruppe | Pædagogik, Børn og forældre |
Ekspedition | AAUF |
Udgivelsesdato | 1. jan. 1998 |
Sideantal | 48 |
Bredde | 0 |
Højde | 0 |
Dybde | 0 |
Vægt | 0 |
Første udgave | 1998 |
Oplagsdato | 5. jan. 1 |
Oplag | 1 |
Udgave | 1 |
Serie | Skoleevaluering - 4 by projektet |
ISBN-13 | 9788777016349 |
ISBN-10 | 8777016343 |
EAN | 9788777016349 |
Sprog | Dansk |
Orignalsprog | Dansk |
Illustreret i farver/sh | Nej |