Projektarbejde fra begyndertrinnet
107,50 kr
På lager
ISBN
9788777016721
Bogen giver et bud på, hvorledes der kan arbejdes med projektarbejde fra begyndertrinnet. Erfaringerne bygger på et forskningsbaseret udviklingsarbejde, hvor klasser på skolens begyndertrin har deltaget. I bogen sættes der fokus på, hvorledes de forskellige elementer, der indgår i projektarbejdet, kan tages op fra begyndertrinnet. Arbejde, læring og leg er centrale omdrejningspunkter, når projektarbejde og projektarbejdsformen skal udvikles.
Fremfor at lægge en projektarbejdsformsmodel ned over arbejdet med projekter tages udgangspunkt i børns måder at fungere på og de erfaringer, de har fra deres børnekulturelle fællesskaber. De elementer, der indgår i projektarbejdet må børn erhverve sig og udvikle, men der er mange måder, hvorpå børn kan arbejde med projekter, lære af projekter og lege i projekter.
Fremfor at lægge en projektarbejdsformsmodel ned over arbejdet med projekter tages udgangspunkt i børns måder at fungere på og de erfaringer, de har fra deres børnekulturelle fællesskaber. De elementer, der indgår i projektarbejdet må børn erhverve sig og udvikle, men der er mange måder, hvorpå børn kan arbejde med projekter, lære af projekter og lege i projekter.
Undertitel | Medier og formidling |
---|---|
Forfatter | Birgitte Holm Sørensen |
Forlag | Danmarks Lærerhøjskole |
Thema koder | Undervisningsfærdigheder og undervisningsmetoder |
Varegruppe | Pædagogik, Børn og forældre |
Ekspedition | AAUF |
Udgivelsesdato | 1. jan. 1999 |
Sideantal | 56 |
Bredde | 0 |
Højde | 0 |
Dybde | 0 |
Vægt | 0 |
Første udgave | 1999 |
Oplagsdato | 1. jan. 1999 |
Oplag | 1 |
Udgave | 0 |
Serie | Udviklingsprogrammer |
ISBN-13 | 9788777016721 |
ISBN-10 | 8777016726 |
EAN | 9788777016721 |
Sprog | Dansk |
Orignalsprog | Sproget kan ikke bestemmes |
Illustreret i farver/sh | Nej |