Er folkeskolen for de lærde blot?
107,50 kr
Desværre udsolgt fra forlaget.
ISBN
9788777017162
I årene omkring Skoleloven 1993 diskuterede folkeskoleverdenen, hvad undervisningsdifferentiering er. Polariserede opfattelser af begrebet indebar en stadig diskussion af, om det handlede om »noget vi altid havde gjort« eller noget nyt. Konsekvensen var, at handling og fornyelse var længe om at vise sig.
I nærværende bog beskrives forskellige eksempler på, hvordan undervisningsdifferentiering kan fungere, når det er læring baseret på dialog, nærhed og samtale, der er i fokus.
Bogen giver ikke konkrete anvisninger på undervisning, men går tæt på autentiske eksempler fra klasseundervisning, hvor elevers potentialer viser sig på forskellige måder - og på forskelligt niveau.
Det drejer sig om klassesamtaler i flere faser af arbejdsforløb i en 6., en 4. og en 2. klasse - til brug for underviseres analyse, fortolkning og refleksion i relation til egen praksis.
I nærværende bog beskrives forskellige eksempler på, hvordan undervisningsdifferentiering kan fungere, når det er læring baseret på dialog, nærhed og samtale, der er i fokus.
Bogen giver ikke konkrete anvisninger på undervisning, men går tæt på autentiske eksempler fra klasseundervisning, hvor elevers potentialer viser sig på forskellige måder - og på forskelligt niveau.
Det drejer sig om klassesamtaler i flere faser af arbejdsforløb i en 6., en 4. og en 2. klasse - til brug for underviseres analyse, fortolkning og refleksion i relation til egen praksis.
Undertitel | eksempler på undervisningsdifferentiering i dansk med særligt henblik på "de måske egnede" |
---|---|
Forfatter | Kirsten Borberg |
Forlag | Danmarks Lærerhøjskole |
Thema koder | Dansk, Lingvistik, Undervisning i et specifikt fag |
Varegruppe | Pædagogik, Børn og forældre |
Ekspedition | AAUF |
Udgivelsesdato | 1. jan. 1999 |
Sideantal | 96 |
Bredde | 0 |
Højde | 0 |
Dybde | 0 |
Vægt | 0 |
Første udgave | 1999 |
Oplagsdato | 5. jan. 1 |
Oplag | 1 |
Udgave | 0 |
Serie | Udviklingsprogrammer |
ISBN-13 | 9788777017162 |
ISBN-10 | 8777017161 |
EAN | 9788777017162 |
Sprog | Dansk |
Orignalsprog | Sproget kan ikke bestemmes |
Illustreret i farver/sh | Nej |