Er folkeskolen for de lærde blot?

Af: Kirsten Borberg
107,50 kr
Desværre udsolgt fra forlaget.
ISBN
9788777017162
I årene omkring Skoleloven 1993 diskuterede folkeskoleverdenen, hvad undervisningsdifferentiering er. Polariserede opfattelser af begrebet indebar en stadig diskussion af, om det handlede om »noget vi altid havde gjort« eller noget nyt. Konsekvensen var, at handling og fornyelse var længe om at vise sig.

I nærværende bog beskrives forskellige eksempler på, hvordan undervisningsdifferentiering kan fungere, når det er læring baseret på dialog, nærhed og samtale, der er i fokus.

Bogen giver ikke konkrete anvisninger på undervisning, men går tæt på autentiske eksempler fra klasseundervisning, hvor elevers potentialer viser sig på forskellige måder - og på forskelligt niveau.

Det drejer sig om klassesamtaler i flere faser af arbejdsforløb i en 6., en 4. og en 2. klasse - til brug for underviseres analyse, fortolkning og refleksion i relation til egen praksis.
Specifikationer
Undertitel eksempler på undervisningsdifferentiering i dansk med særligt henblik på "de måske egnede"
Forfatter Kirsten Borberg
Forlag Danmarks Lærerhøjskole
Thema koder Dansk, Lingvistik, Undervisning i et specifikt fag
Varegruppe Pædagogik, Børn og forældre
Ekspedition AAUF
Udgivelsesdato 1. jan. 1999
Sideantal 96
Bredde 0
Højde 0
Dybde 0
Vægt 0
Første udgave 1999
Oplagsdato 5. jan. 1
Oplag 1
Udgave 0
Serie Udviklingsprogrammer
ISBN-13 9788777017162
ISBN-10 8777017161
EAN 9788777017162
Sprog Dansk
Orignalsprog Sproget kan ikke bestemmes
Illustreret i farver/sh Nej
Copyright © 2013-present Magento, Inc. All rights reserved.