Kvalitetsbegrebets historie og sammenhæng med pædagogisk virksomhed
27,50 kr
På lager
ISBN
9788777017537
Dette hæfte har til hensigt at bidrage til en afklaring af kvalitetsbegrebet ved at se på dets historiske rødder og de sammenhænge, det er anvendt igennem tiderne som forudsætning for en mere afklaret og konstruktiv debat om uddannelsessystemet.
Derfor stilles følgende spørgsmål:
- Hvad er kvalitetsbegrebets ´rødder´, og hvor stammer det fra?
- Hvad ligger der i kvalitetsbegrebet, og hvilken betydning har det?
- Er kvalitetsbegrebet en hensigtsmæssig tænkemåde og forståelsesform i realiseringen af intentionerne om at forbedre og udvikle vores uddannelser og uddannelsesinstitutioner?
Derfor stilles følgende spørgsmål:
- Hvad er kvalitetsbegrebets ´rødder´, og hvor stammer det fra?
- Hvad ligger der i kvalitetsbegrebet, og hvilken betydning har det?
- Er kvalitetsbegrebet en hensigtsmæssig tænkemåde og forståelsesform i realiseringen af intentionerne om at forbedre og udvikle vores uddannelser og uddannelsesinstitutioner?
Forfatter | Steen Høyrup Pedersen |
---|---|
Forlag | Danmarks Lærerhøjskole, Instit |
Thema koder | Danmark, Grundskoler og skoler for mellemtrinnet |
Varegruppe | Pædagogik, Børn og forældre |
Ekspedition | AAUF |
Udgivelsesdato | 1. jan. 1999 |
Sideantal | 36 |
Bredde | 0 |
Højde | 0 |
Dybde | 0 |
Vægt | 0 |
Første udgave | 1999 |
Oplagsdato | 1. jan. 1999 |
Oplag | 0 |
Udgave | 0 |
Serie | F2000 |
ISBN-13 | 9788777017537 |
ISBN-10 | 8777017536 |
EAN | 9788777017537 |
Sprog | Dansk |
Orignalsprog | Dansk |
Illustreret i farver/sh | Nej |