Samfundsfag og sundhed
27,50 kr
På lager
ISBN
9788777017728
Forskningscenter for Miljø- og Sundhedsundervisning ved Danmarks Lærerhøjskole iværksatte i skoleåret 97/98 en række udviklingsarbejder med det formål at undersøge, hvordan sundhedsundervisningen kunne indgå som et frugtbart perspektiv i undervisningen i skolens øvrige fag.
De fem fag, der blev valgt ud, var billedkunst, dansk, idræt, natur/teknik og samfundsfag. For hvert fag samarbejdede en række lærere med konsulenter fra Danmarks Lærerhøjskole om at udvikle og afprøve strategier for dette arbejde.
I dette hæfte præsenteres en række af de erfaringer, der blev gjort inden for samfundsfag. Vægten er lagt på at videregive både konkrete erfaringer fra de udførte undervisningsforløb og en række teoretiske modeller og overvejelser, udviklet undervejs.
De fem fag, der blev valgt ud, var billedkunst, dansk, idræt, natur/teknik og samfundsfag. For hvert fag samarbejdede en række lærere med konsulenter fra Danmarks Lærerhøjskole om at udvikle og afprøve strategier for dette arbejde.
I dette hæfte præsenteres en række af de erfaringer, der blev gjort inden for samfundsfag. Vægten er lagt på at videregive både konkrete erfaringer fra de udførte undervisningsforløb og en række teoretiske modeller og overvejelser, udviklet undervejs.
Forfatter | Jens H. Lund |
---|---|
Forlag | Forskningscenter for Miljø- og |
Thema koder | Samfund og samfundsvidenskab, Undervisning i et specifikt fag |
Varegruppe | Pædagogik, Børn og forældre |
Ekspedition | AAUF |
Udgivelsesdato | 1. jan. 2000 |
Sideantal | 32 |
Bredde | 0 |
Højde | 0 |
Dybde | 0 |
Vægt | 0 |
Første udgave | 2000 |
Oplagsdato | 1. jan. 2000 |
Oplag | 0 |
Udgave | 0 |
Serie | Sundhed i skolens fag |
ISBN-13 | 9788777017728 |
ISBN-10 | 8777017722 |
EAN | 9788777017728 |
Sprog | Dansk |
Orignalsprog | Dansk |
Illustreret i farver/sh | Nej |