De som har kan få
107,50 kr
Desværre udsolgt fra forlaget.
ISBN
9788777019203
Udgangspunktet for undersøgelsen er: Hvordan kan begreberne magtprocesser og magtresultater operationaliseres og undersøges empirisk? Kan det lade sig gøre at kortlægge forskellige sproglige strategier for magtudøvelse i samtaler mellem børn. Desuden vil forfatteren forsøge at besvare spørgsmålene: er der sammenhæng mellem dominerende sproglig opførsel i interaktionen og opnåelsen af resultater i konfliktfyldte situationer? Er der forskel på piger og drenges sproglige magtadministration? I hvor høj grad er magtforholdene i samtalerne til forhandling? Er der overensstemmelse mellem eller forskel på børnenes magtressourcer (i form af social status i 8. klasse) og magtforholdene i samtalerne fra forskellige tidspunkter i skoleforløbet?
| Undertitel | en undersøgelse af medbragt og forhandlet sproglig magt i gruppesamtaler mellem børn |
|---|---|
| Forfatter | Lian Malai Madsen |
| Forlag | Danmarks Pædagogiske Universitet |
| Thema koder | Lingvistik |
| Varegruppe | Pædagogik, Børn og forældre |
| Ekspedition | AAUF |
| Udgivelsesdato | 1. jan. 2002 |
| Sideantal | 158 |
| Bredde | 0 |
| Højde | 0 |
| Dybde | 0 |
| Vægt | 0 |
| Første udgave | 2002 |
| Oplagsdato | 5. jan. 1 |
| Oplag | 0 |
| Udgave | 0 |
| Serie | Københavnerstudier i tosprogethed |
| ISBN-13 | 9788777019203 |
| ISBN-10 | 8777019202 |
| EAN | 9788777019203 |
| Sprog | Dansk |
| Orignalsprog | Sproget kan ikke bestemmes |
| Illustreret i farver/sh | Nej |





