Etik i organisationer
400,00 kr
På lager
ISBN
9788777064555
Forfatterne skitserer nye ideer til organisationsudviklingsmetoder, der gør det muligt for ledere, medarbejdere og konsulenter at navigere i kompleksitet og praktisere det, forfatterne kalder en relationel etik.
Bogen tager udgangspunkt i en socialkonstruktionistisk erkendelsesteori og viser på en meget konkret måde, hvordan det sprog, vi bruger, er med til at skabe den sociale virkelighed, der bliver vores hverdag i organisationer.
15 oplevelsesnære fortællinger illustrerer, hvordan moralske forpligtelser og rettigheder er indlejret både i hverdagens små upåagtede og store dramatiske begivnheder i organisationer. Centrale begreber er: Kontekst, relationer, diskurser, anerkendelse og magt.
Bogen tager udgangspunkt i en socialkonstruktionistisk erkendelsesteori og viser på en meget konkret måde, hvordan det sprog, vi bruger, er med til at skabe den sociale virkelighed, der bliver vores hverdag i organisationer.
15 oplevelsesnære fortællinger illustrerer, hvordan moralske forpligtelser og rettigheder er indlejret både i hverdagens små upåagtede og store dramatiske begivnheder i organisationer. Centrale begreber er: Kontekst, relationer, diskurser, anerkendelse og magt.
| Undertitel | fra gode hensigter til bedre handlemuligheder |
|---|---|
| Forfatter | Gitte Haslebo, Maja Loua Haslebo |
| Forlag | Dansk psykologisk Forlag |
| Indbinding | Hæftet |
| Thema koder | Erhvervsliv, virksomheder og ledelse |
| Varegruppe | Erhverv, div. |
| Ekspedition | DBK |
| Udgivelsesdato | 15. aug. 2007 |
| Sideantal | 342 |
| Bredde | 152 |
| Højde | 225 |
| Dybde | 24 |
| Vægt | 565 |
| Første udgave | 2007 |
| Oplagsdato | 4. sep. 2017 |
| Oplag | 5 |
| Udgave | 1 |
| Serie | Erhvervspsykologiserien. |
| ISBN-13 | 9788777064555 |
| ISBN-10 | 8777064550 |
| EAN | 9788777064555 |
| Sprog | dan |
| Orignalsprog | dan |
| Omslagsgrafiker | Imperiet/Nete Banke |
| Illustreret i farver/sh | Nej |



