Narrativ organisationsudvikling
178,75 kr
Udsolgt. Fås i anden udgave.
ISBN
9788777065439
Narrativ organisationsudvikling – at forme fælles mening og handling handler om at få øje på fortællingers virkelighedsskabende kraft i organisationer.
På en lettilgængelig og praksisnær måde tager bogen læseren med på en rejse gennem narrative ideer og begreber og giver inspiration til, hvordan de kan bruges til at skabe læring og udvikling i organisationer – både i de særligt iscenesatte udviklingsaktiviteter og i den løbende kommunikation i den organisatoriske hverdag. Røde tråde gennem bogen er temaer om magt og etik, og hvordan mening og handling hele tiden formes og omformes i sprog og kommunikation.
Bogen er fuld af inspirationshistorier, der illustrerer anvendelsen af narrative ideer og pointer. Den byder på en vifte af konkrete metoder, værktøjer og modeller samt interview med narrativt inspirerede ledere og konsulenter, som videregiver deres nyttige erfaringer med den narrative praksis.
Henvender sig til ledere samt interne og eksterne konsulenter, der arbejder med at skabe læring og udvikling i organisationer. Medarbejdere, tillidsvalgte og undervisere og studerende med interesse for erhvervspsykologi og organisationsudvikling kan også få glæde af at læse bogen.
OBS:
Ny udgave af Narrativ organiationsudvikling udkom den 14. december 2015.
1. udgave kan købes direkte hos Dansk Psykologisk Forlag så længe lager haves.
På en lettilgængelig og praksisnær måde tager bogen læseren med på en rejse gennem narrative ideer og begreber og giver inspiration til, hvordan de kan bruges til at skabe læring og udvikling i organisationer – både i de særligt iscenesatte udviklingsaktiviteter og i den løbende kommunikation i den organisatoriske hverdag. Røde tråde gennem bogen er temaer om magt og etik, og hvordan mening og handling hele tiden formes og omformes i sprog og kommunikation.
Bogen er fuld af inspirationshistorier, der illustrerer anvendelsen af narrative ideer og pointer. Den byder på en vifte af konkrete metoder, værktøjer og modeller samt interview med narrativt inspirerede ledere og konsulenter, som videregiver deres nyttige erfaringer med den narrative praksis.
Henvender sig til ledere samt interne og eksterne konsulenter, der arbejder med at skabe læring og udvikling i organisationer. Medarbejdere, tillidsvalgte og undervisere og studerende med interesse for erhvervspsykologi og organisationsudvikling kan også få glæde af at læse bogen.
OBS:
Ny udgave af Narrativ organiationsudvikling udkom den 14. december 2015.
1. udgave kan købes direkte hos Dansk Psykologisk Forlag så længe lager haves.
Undertitel | At forme fælles mening og handling |
---|---|
Forfatter | Michala Schnoor |
Forlag | Dansk Psykologisk Forlag |
Indbinding | Hæftet |
Thema koder | Organisationsteori og organisationspsykologi |
Varegruppe | Erhverv, div. |
Ekspedition | DBK |
Udgivelsesdato | 17. aug. 2009 |
Sideantal | 264 |
Bredde | 151 |
Højde | 225 |
Dybde | 19 |
Vægt | 484 |
Første udgave | 2009 |
Oplagsdato | 12. dec. 2014 |
Oplag | 8 |
Udgave | 1 |
ISBN-13 | 9788777065439 |
ISBN-10 | 8777065439 |
EAN | 9788777065439 |
Sprog | dan |
Orignalsprog | dan |
Illustreret i farver/sh | Nej |