Samarbejde mellem skole og hjem
100,00 kr
På lager
ISBN
9788777067129
Det er en udfordring at være lærer i dag. Der stilles krav fra alle sider; læreren skal have et højt fagligt niveau, gøre eleverne til de dygtigste i landet, gøre dem sociale og rummelige, tilfredsstile både de fagligt stærke og svage elever etc. Det kan læreren ikke alene - der er brug for forældrenes opbakning, hvis eleverne skal få det bedste ud af deres skoletid både fagligt og socialt.
God kommunikation er en vej til at udvikle et stærkt partnerskab mellem skole og hjem. Forældre skal se sig selv som medspillere og ikke forbrugere af skolen. Men de kan kun blive medspillere, hvis de bliver inddraget i en dialog om barnet og skolen, og hvis de tydeligt får fortalt, hvordan de kan støtte barnet, læreren og klassen.
I denne bog sættes fokus på at kommunikere offensivt; læreren skal vise lederskab, kunne gå i dialog og være synlig og lydhør i relationen til forældrene. Bogen giver konkrete redskaber til, hvordan man kan skabe rammerne for et konstruktivt samarbejde gennem samtaler mellem skole og hjem, på forældremøder, via skriftlig kommunikation og udvikling af skole/hjemsamarbejdet i lærerteam. Redskaberne understøttes af eksempler, og der gives en indføring i den bagvedliggende teori.
God kommunikation er en vej til at udvikle et stærkt partnerskab mellem skole og hjem. Forældre skal se sig selv som medspillere og ikke forbrugere af skolen. Men de kan kun blive medspillere, hvis de bliver inddraget i en dialog om barnet og skolen, og hvis de tydeligt får fortalt, hvordan de kan støtte barnet, læreren og klassen.
I denne bog sættes fokus på at kommunikere offensivt; læreren skal vise lederskab, kunne gå i dialog og være synlig og lydhør i relationen til forældrene. Bogen giver konkrete redskaber til, hvordan man kan skabe rammerne for et konstruktivt samarbejde gennem samtaler mellem skole og hjem, på forældremøder, via skriftlig kommunikation og udvikling af skole/hjemsamarbejdet i lærerteam. Redskaberne understøttes af eksempler, og der gives en indføring i den bagvedliggende teori.
Undertitel | kommunikation og ledelse |
---|---|
Forfatter | Trine Mark Jensen, Birgitte Ravn Olesen |
Forlag | Dansk Psykologisk Forlag |
Indbinding | Hæftet |
Thema koder | Danmark, Grundskoler og skoler for mellemtrinnet, Ledelse inden for specifikke områder, Uddannelsesadministration og uddannelsesorganisering |
Varegruppe | Pædagogik, Børn og forældre |
Ekspedition | DBK |
Udgivelsesdato | 15. sep. 2011 |
Sideantal | 152 |
Bredde | 172 |
Højde | 239 |
Dybde | 12 |
Vægt | 343 |
Første udgave | 2011 |
Oplagsdato | 15. sep. 2011 |
Oplag | 1 |
Udgave | 1 |
ISBN-13 | 9788777067129 |
ISBN-10 | 8777067126 |
EAN | 9788777067129 |
Sprog | dan |
Orignalsprog | dan |
Omslagsgrafiker | Sysser Bengtsson |
Illustreret i farver/sh | Nej |