Social kapital i organisationer

Af: Hanne V. Moltke, Heidi Graff
420,00 kr
På lager
ISBN
9788777069000
Social kapital handler om at sætte samarbejdet om kerneopgaven i fokus – og arbejde på måder, der fremmer oplevelsen af tillid og retfærdighed. Både forskning og erfaring viser, at medarbejdernes trivsel øges, samtidig med at effektiviteten højnes, når der arbejdes bevidst med social kapital.  

Hvad gemmer sig bag begrebet ’social kapital’, og hvordan får vi organisationens sociale kapital til at vokse? Hvordan bringer vi social kapital ind i organisationens hverdag – på alle niveauer?

Disse og mange andre spørgsmål belyses i Social kapital i organisationer, hvor social kapital knyttes til den systemiske tanke. Gennem en inspirerende blanding af teori og praksisfortællinger viser bogen nye veje til at arbejde anderledes med kerneopgaven.  

Social kapital i organisationer henvender sig til ledere på alle niveauer, specialister, konsulenter samt medarbejdere, der ønsker en dybere forståelse af begrebet social kapital og dets anvendelsesmuligheder.
Specifikationer
Undertitel Ledelse, kommunikation og samarbejde
Forfatter Hanne V. Moltke, Heidi Graff
Forlag Dansk Psykologisk Forlag A/S
Indbinding Hæftet
Thema koder Personaleledelse og HR-ledelse
Varegruppe Erhverv, div.
Ekspedition DBK
Udgivelsesdato 27. feb. 2014
Sideantal 320
Bredde 154
Højde 226
Dybde 22
Vægt 585
Første udgave 2014
Oplagsdato 23. apr. 2019
Oplag 6
Udgave 1
Serie Erhvervspsykologiserien
ISBN-13 9788777069000
ISBN-10 8777069005
EAN 9788777069000
Sprog dan
Orignalsprog dan
Omslagsgrafiker Imperiet/Nete Banke
Illustreret i farver/sh Nej
Copyright © 2013-present Magento, Inc. All rights reserved.